فملی و فولاد؛ رکورددار شدند

افت 38 درصدی خروج پول حقیقی از بورس

کدخبر: ۴۷۸۴۲۴
اقتصادنیوز: در هفته اخیر، پس از 15 روز کاری متوالی، روند خروج پول حقیقی در روز دوشنبه قطع شد. اما در روزهای پس از آن دوباره شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام بودیم.
افت 38 درصدی خروج پول حقیقی از بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در سومین هفته کاری بهمن ماه روند خروج سرمایه حقیقی از بورس ادامه داشت و برای یازدهمین هفته پی در پی شاهد خروج نقدینگی حقیقی بودیم با این تفاوت که این هفته میزان خروج سرمایه افزایش یافت. 

کاهش خروج پول حقیقی

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، سیزدهمین روز خروج پول حقیقی ثبت شده بود. روز شنبه روند خروج نقدینگی حقیقی ادامه یافت و 431 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه با نزول شاخص‌های بازار سهام باز هم نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و ارزش آن به 217  میلیارد تومان رسید.

خروج پول حقیقی پس از 15 روز متوالی در روز دوشنبه متوقف شد و 48 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بازار وارد شد. با آن که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود کردند اما شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بورس بودیم. 

این رقم در روز سه‌شنبه به 202 میلیارد تومان رسید و روز چهارشنبه به 60 میلیارد تومان کاهش یافت. 

در مجموع کل هفته 862 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 172 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش 38 درصدی داشته است. 

رکوردداران خروج پول حقیقی

در این هفته، همانند دو هفته گذشته، دو نماد فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

روز شنبه، فملی، فزر و فولاد بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند. روز یکشنبه بیشترین خروج پول به سهام فملی اختصاص داشت و پس از آن فولاد و شبندر قرار داشتند. بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار در روز دوشنبه به فملی تعلق داشت و خساپا و اتکای در رتبه‌های بعدی قرار دارند. فملی روز سه‌شنبه باز هم در صدر جدول بیشترین خروج پول حقیقی قرار داشت و وشمال و فولاد پائین‌تر از آن قرار گرفتند. در آخرین روز کاری هفته نیز فملی، فزر و سمگا بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند. 

کاهش ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در هفته اخیر در روزهای شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. روز شنبه 81 میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق‌ها خارج شد و روز یکشنبه 146 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های قابل معامله درآمد ثابت وارد شد. روز دوشنبه بار دیگر پول حقیقی از صندوق‌ها خارج شد که ارزش آن 99 میلیارد تومان بود.

روز سه‌شنبه نیز 31 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد. در آخرین روز معاملاتی هفته 104 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. 

در مجموع این هفته 39 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه 7.8 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است که نسبت به هفته قبل 89 درصد کمتر شده است.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید