تداوم روند ناامیدکننده بیت‌کوین

اونس طلا در قله یازده ماهه اخیر!

کدخبر: ۴۷۸۴۹۶
اقتصادنیوز: طلا دیروز به بالاترین سطح قیمتی خود در 13 ماه گذشته رسید.
اونس طلا در قله یازده ماهه اخیر!

به گزارش اقتصادنیوز ، در حالی که شاخص دلار  بر اثر نرخ تورم بی‌سابقه و همچنین درگیری روسیه و اوکراین دچار نزول شده است، طلا روند دیگری را در پیش گرفته است و روند صعودی خود را ادامه می‌دهد.

اد مویا از پلتفرم تجارت آنلاین OANDA در این باره اعلام کرد: «تجارت طلا در حال حاضر جذاب به نظر می‌رسد. تنش‌های ژئوپلیتیکی و فشارهای تورمی به موتور محرکه این فلز گرانبها بدل شده است.»

مویا با اشاره به مقاومت فعلی افزود: «طلا در حال حاضر همچنان در سطح 1920 دلار نوسان دارد، اما شکست این سطح می‌تواند مسیری آسان به سمت منطقه 1950 دلاری را نشان دهد.»

فعال ترین قرارداد طلا در کامکس نیویورک در آوریل با 3 دلار یا 0.2 درصد افزایش به 1910.40 دلار در هر اونس رسید. بالاترین رقم برای یک قرارداد طلای معیار کامکس از 7 ژانویه 2021 بوده است.  در این معامله قیمت اونس طلا روی 1935.50 دلار بسته شد.

gold

نزول ادامه‌دار بیت‌کوین

هرچقدر تنش بین اوکراین و روسیه به سود طلا تمام شده است، این رویداد برای بیت‌کوین حاوی خبرهای بد بوده است . در روز گذشته بیت کوین در سطح ۳۷هزار و ۵۰۰ دلار معامله شد. بیت کوین نسبت به روزهای گذشته اندکی صعود را تجربه کرد اما به طور کلی در سطح پایینی معامله می‌شود.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد مالی در FxPro تاکید کرد: «بیت‌کوین تلاش کرده است تا از سطوح نزدیک به پایین‌ترین حد ماه فوریه اصلاح شود، اما شاید هنوز به پایین‌ترین حد خود نرسیده باشد. بازگشت مجدد بیت کوین همراه با رشد شاخص های سهام اروپا در ابتدای روز آغاز شد.»

Screen Shot 1400-12-04 at 23.47.53

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید