فروشندگان دست خریداران را خواندند

تداوم درجازدن نسبی شاخص بورس تهران

کدخبر: ۴۷۷۳۶۱
اقتصادنیوز: امروز 30 بهمن 1400 بورس بازان همان الگوی رفتاری هفته پیشرا دنبال کردند و تغییری نیز در شاخص کل بورس شکل نگرفت.
تداوم درجازدن نسبی شاخص بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز معاملات بازار سهام همان الگوی رفتاری هفته قبل را دنبال کرد. شاخص کل بورس با افت 280 واحدی (0.02 درصد) در نقطه 1.282 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت 200 واحدی (0.06 درصدی) در نقطه 325 هزار واحد ایستاد. وبملت، خودرو، وتجارت و وبصادر جزء نمادهایی بودند که مانع افت بیشتر شاخص کل بورس شدند.

همچنین شبندر، شپنا و شتران جزء سه نمادی بودند که بیشترین کاهش ارزش بازار را تجربه و شاخص کل بورس را نیز قرمز رنگ کردند. شاخص کل فرابورس نیز با افت 11.92 واحدی در نقطه 17.5 هزار واحد ایستاد. تجلی، فزر، وملل، کزغال، زاگرس و صبا جزء نمادهایی بود که با بیشترین کاهش ارزش بازار، شاخص کل فرابورس را نزولی کرد.

موقعیت برتر فروشندگان در بورس و فرابورس 

ارزش کل معاملات بازار سهام 4.85 هزار میلیار تومان برآورد شد، سهم ارزش معاملات خُرد سهام 3.08 هزار میلیارد تومان بود. تراز پول حقیقی ها هم منفی بود؛ حقیقی ها 450.3 میلیارد تومان از بازار سهام و 116.1 میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج کردند.

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان بود؛ سرانه خرید حقیقی ها 13 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 14.4 میلیون تومان بود. ارزش صف های خرید از 457.9 میلیارد تومان به 174 میلیارد تومان رسید و ارزش صف های فروش نیز از 189.9 میلیارد تومان به 246.7 میلیارد تومان رسید.

بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم برای نمادهای فملی با 59.7 میلیارد تومان، فزر با 52.5 میلیارد تومان، فولاد با 52.1 میلیارد تومان، شتران با 35.1 میلیارد تومان و اتکای با 20.4 میلیارد تومان بود. بیشترین ورودی پول حقیقی ها هم برای نماد وتجارت با 23.2 میلیارد تومان، وبملت با 20.3 میلیارد تومان، ونوین با 8.6 میلیارد تومان، حکشتی با 7.2 میلیارد تومان و وآذر با 6.3 میلیارد تومان بود.

حقوقی ها هم در نمادهای کرازی، خودرو، فملی، شتران و ملت بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای مربوط به صندوق‌های سرمایه گذاری بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

سیگنال دو سهم به بازار سهام

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای مفاخر با 24.9 درصد و فزر با 23 درصد بود.سهام پویا زرکان آق دره در معاملات امروز با صف‌های فروش تشکیل شد. توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی هم در شرایط متعادلی دنبال شد.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز بورس برای نماد وپست با 4.98 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای شلعاب با 4.85 درصد بود. بیشترین حجم معامله هم برای نمادهای خودرویی (خودرو، خپارس و خساپا)، بانکی (وبملت، وتجارت) و فاذر به ثبت رسید. برترین گروه های صنعت در معاملات بورس برای گروه بانک ها، فلزات اساسی، خودرو، شیمایی ها و فرآورده های نفتی بود.

در فرابورس هم بیشترین بازدهی قیمت برای نماد شتوکا با 4.96 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد حآفرین با 4.78 درصد بود. بیشترین حجم معامله نیز برای تجلی و کرمان بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید