سربازان روسیه به مرز اوکراین نزدیک شدند

رویترز گزارش داد، آستین که برای شرکت در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل (مقر ناتو) به سر می‌برد، با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اظهار داشت: روسیه تجهیزات رزمی و هوایی بیشتر در منطقه دریای سیاه مستقر کرده و آمادگی خود را در این منطقه افزایش داده است. آنها (روسیه) حتی تجهیزات بیمارستانی و تامین خون‌ را تقویت کرده‌اند.   

با وجود این، روسیه روز سه‌شنبه (۲۶ بهمن) اعلام کرد شماری از نیروهایش را همزمان با پایان یافتن رزمایش مدنظرش از مرز با اوکراین به پایگاه‌ها بازمی‌گرداند.

وزیر دفاع آمریکا با تکرار هشدارهای ناتو به روسیه گفت: ناتو به دنبال راه‌هایی برای افزایش آمادگی نظامی است. ما و متحدانمان همچنان مراقب و گوش‌به‌زنگ خواهیم بود.  

بر اساس این گزارش آستین بعد از بروکسل به لهستان سفر خواهد کرد و با سربازان آمریکایی مستقر در آن کشور دیدار می‌کند. 

دور جدیدی از تنش‌های روسیه با غرب از اواسط ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۰) و وقتی آغاز شد که مسکو از مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (نانو) و آمریکا خواست از گسترش این سازمان در شرق اروپا به‌ ویژه اوکراین خودداری کنند. مخالفت واشنگتن و اتحادیه اروپا با این خواسته‌ها به استقرار نیروهای نظامی دوطرف در مرزهای اوکراین و احتمال بروز رویارویی مستقیم دو طرف منجر شده است. مسکو بارها اعلام کرده قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و درصدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.