حجم معاملات اوراق بدهی یک کانال پایین آمد

نرخ سود آتی بالای 24 درصد +نمودار

کدخبر: ۴۷۶۸۴۷
اقتصادنیوز: حجم معاملات اوراق بدهی یک کانال دیگر پایین آمد.آمارها نشان می دهد ارزش رقم داد و ستد اوراق زیر 300 میلیارد تومان بوده است.
نرخ سود آتی بالای 24 درصد +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه نسبت به آخرین روز معاملاتی با 16 درصد کاهش به 288 میلیارد تومان رسید. این معاملات روی 29 نماد اخزا و 6 نماد اراد انجام شد. 

نماد اوراق به اسنادی برمی گردد که دولت با هدف تامین کسری بودجه منتشر می کند، نماد اخزا هم یک ابزار مالی مبتنی بر بدهی محسوب می شود.این اسناد اوراق بهادار با نامی است که دولت آن را به جای بدهی‌های خود بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با قیمت اسمی و سررسید معین به طلبکاران غیردولتی واگذار می‌کند. در بازار ثانویه این اوراق بر اساس ارزش اسمی تنزیل می شود.

39569

بررسی منحنی بازده استخراج شده از نمادهای اخزا نشان می‌دهد که نرخ‌های بازده در سررسیدهای کوتاه تر کاهشی بودند. نرخ اوراق با سررسید یک سال با 4 دهم درصد کاهش به 22.40 درصد رسید. نرخ اوراق با سررسید دو سال با یک دهم درصد کاهش به 23.24 درصد رسید. نرخ اوراق با سررسید سه سال به 23.73 درصد رسید. نرخ بازده اتی در سال دوم با 2 دهم درصد افزایش به 24.10 درصد رسید.

آشنایی با منحنی بازدهی اوراق دولتی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید