سیگنال گیری بازار سهام از مذاکرات وین

خوش بینی در بورس شنبه 23 بهمن 1400

کدخبر: ۴۷۵۶۲۳
اقتصادنیوز: بورس بازان اگرچه خوش بین‌اند شاخص بورس در کانال صعودی به حرکت خود ادامه دهد اما فروشندگان می‌توانند آن را به عقب برانند.
خوش بینی در بورس شنبه 23 بهمن 1400

به گزارش اقتصادنیوز ، پیش بینی ها حکایت از آن دارد که شاخص کل بورس در روز شنبه در کانال 1.2 میلیون در نیمه دوم به حرکت خود ادامه خواهد داد. با کاهش فاصله میان خریداران و فروشندگان و حرکت روبه جلوی خریداران در ساعات پایانی چهارشنبه هفته گذشته، احتمال دارد که شاخص کل بورس در کانال 1.2 میلیون واحد در کانال صعودی دنبال شود.

مهمترین رویدادهای تاثیرگذار بر بورس

با تداوم خروج پول حقیقی ها از بازار سهام ممکن است دوباره فروشندگان در سمت عرضه فعال ظاهر شوند. خریداران در سمت تقاضا نیز اندکی موقعیت خود را بهبود بخشیده اند اما همچنان در شرایط تردید و ابهام به سر می برند.

با این وصف تغییرات قیمت نفت در بازارهای جهانی می تواند سهم‌های پالایشی را تحت تاثیر قرار دهد. کامودیتی ها هم می توانند سهم‌های کامودیتی همچون فملی و فولاد را تحت تاثیر قرار دهند، این در حالی است که در دو هفته اخیر، بیشترین خروجی پول برخی از سهم های کامودیتی محور همچون فملی و فولاد رُخ داده است.

مذاکرات برجامی وین مهمترین رویداد و رُخدادی بوده که بورس بازان از آن سیگنال می‌گیرند. به نظر می‌رسد با توجه به گمانه زنی ها در خصوص توافق احتمالی وین، در هفته گذشته شاهد تغییرات معناداری در رفتار حقیقی ها بودیم، هرچند که همچنان تردیدها و ابهام ها باقی است.

نظرسنجی اقتصادنیوز: خوش بینی بورس بازان به صعود شاخص بورس

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می‌د‌هد در صورت بالارفتن توان خریداران در سمت تقاضا، شاخص کل بورس در مسیر صعودی به کانال 1.3 میلیون واحد بچسبد. البته توان فروشندگان هم همچنان قوی به نظر می‌رسد. شاخص کل بورس در صورت ورود به کانال 1.3 میلیون واحد با چالش روبه رو می شود، چرا که حرکت روبه جلوی مستمر شاخص کل در کانال 1.3 میلیون واحد با توجه به تداوم تردیدها سخت خواهد بود.

در معاملات روز شنبه، بورس بازان خوش بین‌اند که مسیر صعودی شاخص کل بورس از روز چهارشنبه هفته گذشته استمرار خواهد یافت و اگر خوش‌بینانه به روند معاملات بازار سهام نگاه کنیم، احتمالا در روز شنبه رسیدن به کانال 1.3 میلیون واحد هم دور از دسترس نخواهد بود. هر چند که فروشندگان می توانند شاخص کل بورس را در همان کانال 1.2 میلیون واحد هم به عقب رانند.

  • 00
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید