بازار خودرو همچنان خالی از خریدار!

گرانی 5 خودرو در هفته دوم بهمن /پژو 206 رکود زد

کدخبر: ۴۷۳۸۲۰
بهمن به نیمه رسید و بازار خودروها همچنان در سردی و بی خریداری به سر می برد. این رسم هر ساله بازار خودروها در زمستان است، روزهایی که خریدار چندانی به بازار نمی آید و قیمت ها بدون توجه به تقاضای حاکم بر بازار بالا و پایین می شوند.
گرانی 5 خودرو در هفته دوم بهمن /پژو 206 رکود زد

به گزارش اقتصادنیوز؛ مدت هاست که بازار خودرو را خبرهایی غیرخودرویی هدایت می کند، نرخ ارز و نوسانات نرخ دلار سهم بزرگی در قیمت گذاری خودروها بازی می کند و در کنار آن خبرهایی از جمله مذاکرات هسته ای و گاهی کاهش عرضه خودرو به بازار بر قیمت ها اثرگذار است. بر همین اساس این هفته هم نوسان کاهشی نرخ دلار بر بازار خودرو اثر گذاشت و قیمت 6 خودروی پرطرفدار در بازار را نسبت به هفته قبل ثابت نگه داشت.

از سوی دیگر فعالان بازار معتقدند که خبرهای خوبی که از حواشی مذاکرات هسته ای و احتمال توافق به گوش می رسد بازار را مجاب کرده است که فعلا دست از افزایش قیمت بردارد.

وضعیت بازار خودرو

نگاهی به بازار خودرو در نیمه بهمن ماه نشان می دهد که «سمندLX  با موتورEF7»، «دنا معمولی»، «کوییک معمولی»، «کوییک R»، «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» هیچ تغییر قیمتی را نسبت به هفته قبل تجربه نکردند، «سمند سورن» و «پژو 206 تیپ2» کاهش قیمت یافتند و در مقابل «رانا»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار»، «شاهین» و «ساینا» افزایش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند. این هفته «پژو 206 تیپ 5»، رکورددار افزایش قیمت در بازار شد.

قیمت خانواده کوییک در بازار

این هفته، تمامی محصولات خانواده کوییک ثبات قیمت داشتند و هیچ تغییر قیمتی را نسبت به هفته قبل ثبت نکردند. «کوییک معمولی» 195 میلیون تومانی بود و «کوییک R» هم همچون هفته نخست بهمن ماه 202 میلیون تومان قیمت داشت.

در دومین هفته بهمن ماه، «شاهین» برای دومین هفته یک میلیون تومان افزایش قیمت یافت و 345 میلیون تومان قیمت خورد.

4

قیمت تیبا در بازار خودرو

در نیمه بهمن ماه، خانواده تیبا هم با خودروهایی که ثبات قیمت داشتند، همراه شد و تصمیم گرفت که هیچ تغییر قیمتی نداشته باشد. «تیبا صندوقدار» در دومین هفته بهمن ماه 182 میلیون تومان دست به دست شد و «تیبا 2 معمولی» هم 187 میلیون تومان قیمت خورد.

اما داستان «ساینا» در این هفته متفاوت بود و این خودرو با افزایش 3 میلیون تومانی قیمت 197 میلیون قیمت گذاری شد.

5

قیمت محصولات پژو در بازار

اما 206 ها این هفته هم رکورددار افزایش قیمت بودند و هم یکی از محصولاتشان با کاهش قیمت همراه شد. در دومین هفته بهمن ماه، «پژو 206 تیپ 2» با 2 میلیون تومان کاهش قیمت 271 میلیون تومانی شد اما به گفته فعالان بازار خودرو «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار»، به دلیل کاهش عرضه از سوی کارخانه، با افزایش قیمت رو به رو شدند و این دو خودرو به ترتیب 8 و 5 میلیون تومان افزایش یافتند. این هفته «پژو 206 تیپ 5» رکوردار افزایش قیمت بود و این خودروی پرطرفدار در بازار خودروها 320 میلیون تومانی شد. همچنین «پژو 206 صندوقدار» نیز در این هفته با تجربه رشد 5 میلیون تومانی 315 میلیون تومان قیمت خورد.

3

قیمت خانواده سمند در بازار

سمندها نیز این هفته هم ثبات قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند و هم کاهش قیمت را.  «سمند LX  با موتورEF7 » که در آغاز بهمن ماه با رشد پنج میلیون تومانی رو به رو شده بود، این هفته ثبات قیمت داشت و همچنان 284 میلیون تومان به فروش رفت اما «سمند سورن» در ادامه روند کاهش قیمتی هفته قبل خود، این هفته نیز یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و 315 میلیون تومان دست به دست شد.

1

قیمت سایر پرطرفدارها

دومین هفته بهمن ماه برای سایر خودروهای پرطرفدار هم آرام گذشت. «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» با افزایش یک میلیون تومانی قیمت به ترتیب 310 و 497 میلیون تومان قیمت گذاری شدند و «دنا معمولی» بدون تجربه تغییر قیمت نسبت به هفته قبل همچنان 355 میلیون تومان به فروش رفت.  

2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید