پیش بینی بازارها یکشنبه 10 بهمن 1400

بازار خودرو خالی از خریدار /مسیرهای متفاوت در بازار مسکن

کدخبر: ۴۷۲۶۲۱
اقتصادنیوز: معامله گران در بازارها استراتژی نوسان گیری در شرایط انتظاری را دنبال می کنند.
بازار خودرو خالی از خریدار /مسیرهای متفاوت در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها اگرچه در شرایط انتظاری در چند هفته آتی منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند اما معامله گران استراتژی هایشان را فعلا با نوسان گیری در بازارها به پیش می برند.

طرح فروش «دیگنیتی» و«فیدلیتی» بهمن موتور+ جزئیات مهم

انتقاد شدید رهبر انقلاب از خودروسازان ؛ کیفیت خودروها خوب نیست

بازار ارز و سکه | چالش اصلی خریداران دلار 

در بازار ارز و سکه قیمت دلار دوباره به محدوده بالای 28 هزار تومان رسید و اگرچه برخی قیمت های دلار 27 هزار تومانی هم روی تابلو دیده می شد اما به نظر می رسد بازار همچنان در شرایط انتظاری به سر می برد. هر چند که معامله گران بازار سعی دارند قیمت دلار را در کانال 28 هزار تومان تثبیت کنند اما اخبار مربوط به توافق احتمالی برای احیای برجام شرایط را برای خریداران سخت کرده است. قیمت سکه متاثر از بازار جهانی طلا  که دیروز بامداد بسته شد، در یک نوسان محدود اما روبه بالا در نقطه 12.450 میلیون تومان بسته شد. بازار امروز می تواند در همان دامنه نوسانی محدود دنبال شود.


خبر مهم رئیس سازمان بورس درباره تغییر دامنه نوسان

سلطانِ بزرگ بیت‌کوین کیست؟/ چه کسانی بیشترین بیت کوین ها را در جهان دارند؟

بازار سهام | صعود دوباره شاخص ممکن می شود؟

در بازار سهام با تغییر جهت و فرمان شاخص های عملکردی شاخص 2 درصدی را تجربه کرد. نکته مهم معاملات روز شنبه بازیابی توان حقیقی ها و البته فعال شدن آنان در سمت خریدار بود. حقیقی ها به نظر می رسد امروز هم می توانند با توجه به جذابیت کشش قیمت سهم ها در سمت تقاضا فعال ظاهر شوند و بازار را به پیش ببرند.

البته چالش مربوط به نوسان های قیمت دلار در بازار ارز ، توان سهم های دلاری از آنان گرفته است. در کنار آن به نظر می رسد رفتار بورس بازان همواره در این روزها ناپایدار بوده و با توجه به رویدادهای مربوط به احتمال حذف نشدن ارز ترجیحی ممکن است دوباره برخی از گروه ها تحت تاثیر قرار گیرند. در مجموع تداوم شرایط صعود شاخص بورس با چالش ممکن است روبه رو شود.

بازار خودرو | نتایج فروش فوق العاده ایران خودرو

در بازار خودرو قیمت خودروهای پرتیراژ نوسان محدوده را تجربه کردند. بازار خودرو تحت تاثیر الگوی حرکتی دلار در نوسان به سر می برد اما همچنان خریداران و فروشندگان به صورت واقعی و فعالی حضور ندارند. این در حالی است که دیروز ایران خودرو نتایج مربوط به قرعه کشی های فروش ویژه و فوق العاده خود را اعلام کرده بود. 

بازار مسکن | قیمت های متفاوت در بازار مسکن

در بازار مسکن همچنان گزارش بهمن ها بازار را تحت تاثیر قرار داده است؛ درحالی که در برخی از مناطق جا برای رشد قیمت وجود دارد و قیمت ها می خواهند خود را به سمت بالا حرکت دهند که این وضعیت برای برخی مناطق برعکس است و قیمت ها جایی برای رشد ندارد. این وضعیت را می تواند در مناطق جنوبی و شمالی پایتخت مشاهده کرد. البته وضعیت حجم معاملات مسکن همچنان با شرایط رکودی همراه است.

بازار ارز دیجیتال | جریان صعودی دوباره رمز ارزها

در بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین شاهد تکانه های رشد حرکتی بود؛ به طوریکه قیمت هر بیت کوین را به مرز 37.7 هزار دلار رساند. اتریوم هم در محدوده 2450 دلار معامله شد. این در حالی است که سایر رمز ارزها همانند آلت کوین ها نیز روندی افزایشی را دنبال کردند.

البته اخبار مربوط به تصمیم گیری های فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره که شرایط کنترل نرخ تورم را در اقتصاد امریکا به دنبال دارد سیگنال نزولی به بازار ارسال کرده است که اثر خود را در روزهای گذشته تخلیه کرده بود. با این وصف بازار در وضعیت ناپایداری دوباره ممکن است متاثر از سیگنال نزولی، با فشار سمت عرضه روبه رو شود.

  • Hotel-Revenue-Forecast
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید