بازار دلار میزبان سیگنال های مثبت برجامی

دلار کانال عوض کرد/ قیمت سکه ریزش کرد

کدخبر: ۴۷۲۰۵۵
اقتصادنیوز: در بازار ارز و طلای امروز پنجشنبه 7 بهمن 1400 قیمت دلار کانال 28 هزار تومان را از دست داد و قیمت طلا و قیمت سکه هم ریزش کرد.
دلار کانال عوض کرد/ قیمت سکه ریزش کرد

به  گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز امروز پنجشنبه 7 بهمن 1400 شاهد کاهش قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدایی معاملات نقدی بازار امروز 150 تومان پایین رفت و بر روی 28 هزار تومان قرار گرفت. دلار در نیمه روز کانال 28 هزار تومان را از دست داد و با 27 هزار و 960 تومان معامله شد.در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز بر روی 24 هزار 988  تومان ایستاد . این قیمت نسبت به عصر روز گذشته  کاهش 9 تومانی را نشان می دهد.  

صرافان دلار و یورو را چند خریدند؟ 

صرافی ملی در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر  قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  24 هزار و 863  تومان و قیمت فروش دلار آمریکا 25 هزار و 113 تومان اعلام شد. همچنین قیمت خرید یورو امروز   28 هزار و 403 تومان و قیمت فروش یورو  28 هزار و 688  تومان بود.

قیمت درهم اندکی افت کرد

قیمت درهم در بازار امروز همزمان با کاهش قیمت دلار  افت کرد. درهم در بازار ارز امروز 30 تومان از عصر روز گذشته پایین تر بود و با 7 هزار و 650 تومان معامله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  28 هزارو 98 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود. 

قیمت سکه و طلا ریزش کرد

قیمت اونس طلا  از شب گذشته  ریزش کرد  در بازار  امروز هم به روند کاهشی خود ادامه داد. این فلز گران بهای جهانی در زمان نوشتن این گزارش بر روی 1811 دلار قرار داشت . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار  با  1 میلیون و 228 هزار 400 تومان  معامله شد که نسبت به روز گذشته 16 هزار و 700 تومان عقب نشینی کرده بود. قیمت سکه هم امروز نسبت به روز گذشته 185 هزار تومان ریزش کرد . این فلز گران بهای داخلی در بازار امروز با 12 میلیون و 395 هزار تومان معامله شد. . با احتساب قیمت 27 هزار و 960 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 921  هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 3.97 درصد بود.

بازار دلار میزبان سیگنال های  مثبت برجامی 

بازار ارز تهران  امروز هم  میزبان سیگنال های مثبت برجامی بود. میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت اگر مذاکرات با سرعت بیشتری نسبت به آنچه اکنون در جریان است، انجام شود، در واقع تا پایان ماه فوریه رسیدن به توافق واقعی به نظر می رسد. در اصل، پس از آن چند ماه دیگر برای آماده سازی از سرگیری معاهده هسته ای به طور کامل نیاز است.او علاوه بر این، خاطرنشان کرد که آمریکا و ایران به زودی می توانند برای بحث و گفتگو پیرامون برجام پشت میز مذاکره بنشینند.

همچنین وبگاه آمریکایی «دیپلماتیک» گزارش کرد که یکی از دیپلمات‌های اروپایی که خواست نامش فاش نشود، در ارتباط با روند مذاکرات وین گفته است: «تاکنون خوب بوده است» و همچنین به این نکته اشاره کرده است که طرف‌های مذاکره‌کننده در حال آماده‌سازی پیش‌نویس در اتاق مذاکرات هستند.

این اظهارات در حالی است که امروز  یک رسانه آمریکایی گزارش کرد که در پی اختلافات عمیق میان اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات وین درباره برجام، یک عضو دیگر از  تیم مذاکراتی آمریکا خارج شده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید