افزایش درجه حساسیت پذیری بازارها از وین

پیش بینی بازارهای 7 بهمن 1400/ تغییرات معنادار قیمت مسکن

کدخبر: ۴۷۱۹۹۶
اقتصادنیوز: در بازارها معامله گران همچنان به زمان احتمالی توافق در وین چشم دوخته اند اما قیمت ها همچنان متاثر از گمانه زنی ها در این خصوص هستند.
پیش بینی بازارهای 7 بهمن 1400/ تغییرات معنادار قیمت مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، در بازارها اگرچه موقعیت انتظاری معامله گران پابرجاست اما روند قیمت ها هم در این میان تغییر جهت میدهند.

بازار ارز و سکه | دلار منتظر وین است

در بازار ارز و سکه، دلار در کانال 27 هزار و 28 هزار تومان معامله شد. نوسان قیمت ها در بازار ارز به گونه ای است که در معاملات پشت خطی شبانه قیمت دلار مسیر صعودی را دنبال می‌کند و این اتفاق در روزها برعکس میشود. قیمت سکه در تابعی از دلار داخلی و طلای جهانی در همان کانال 12 میلیون تومان دنبال میشود. متاثر از اخبار و گمانه زنی ها از وین، رفتار معامله گران در بازار ارز هم دستخوش تغییر بوده است. به دلیل حساسیت شرایط فعلی در وین بازار شاهد نوسان معناداری نیست.

بازار سهام | شاخص کل بورس تغییر جهت داد

در بازار سهام معاملات روز چهارشنبه در یک شرایط کاملاً متفاوت از روز قبل، مثبت ارزیابی شد و با مقاومت حقوقی ها در سمت تقاضا، خریداران شروع به اثرگذاری روی روند معاملات کردند و همین مسئله باعث شد بازار به یک موقعیت جدیدی برسد. شاخص کل بورس از لبه 1.2 میلیون واحد فاصله گرفت و حالا منتظر است ببیند که وعده های دولت در خصوص حمایت از بازار سهام و مذاکرات وین به کجا خواهد رسید.

بازار خودرو | خریدار فعالی تا اطلاع ثانوی نیست

در بازار خودرو قیمت ها در یک نوسان مسیر پُرافت‌وخیزی را دنبال کردند. برای برخی از محصولات پرتیراژ ایران خودرو و سایپا قیمت ها افزایشی بود، این در حالی بود که شاهد افت قیمت برخی از محصولات هم بودیم. معامله گران هنوز به بازار با شرایط انتظاری نگاه میکنند و البته همچنان خریداران فعالی هم در بازار نیستند. در تازه ترین رویداد هم دیروز جهانگیر رحیمی سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی، از آغاز پرداخت مالیات مالکانی که مجموع ارزش خودروهای تحت تملک آنها بیش از یک میلیارد تومان است، خبر داد. 

بازار مسکن | گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت مسکن در دی

گزارش جدید بانک مرکزی نشان میدهد که تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در دی ماه سال ۱۴۰۰، به ۹.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۰.۵ و ۱۷۹.۳ درصد افزایش نشان می دهد. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۲۹.۴ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

تورم اجاره ومسکن در ماه دی 1400 برابر با 4.4 درصد به ثبت رسید. بررسی روند تورم این گروه در مقایسه با ماه های گذشته نشان می دهد این بیشترین تورم ماهانه اجاره در یک سال و نیم اخیر بوده است. اجاره در بخش مسکن نیز معادل با 4.4 درصد ثبت شده که در سال جاری سطح بالایی به شمار می آید.

بازار ارز دیجیتال | صعود آهسته بیت کوین

در بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین در یک کانال محدود صعودی، به محدوده 38 هزار دلار رسید. قیمت اتریوم هم در همان محدوده کانالی رشد متناسبی را پشت سر گذاشت. اگرچه بازار مسیر رشدی را دنبال کرد اماافت رمز ارزها در روزهای گذشته قیمت بین کوین را تا 33 هزار دلار هم پایین کشیده بود. در تازه ترین رویداد هم، با وجود اینکه مقامات آمریکایی هنوز از راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی مطمئن نیستند، بنک آف آمریکا (Bank of America)، یکی از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده، معتقد است حضور این ارزها در چرخه اقتصاد حتمی خواهد بود.

  • بازار مسکن ما
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید