تحلیل هفتگی بازار سهام در هفته نخست بهمن 1400

چهارشنبه معنادار بورس /پول ها از بازار فراری شدند

کدخبر: ۴۷۱۹۸۸
اقتصادنیوز: معاملات بازار سهام در هفته ای که سپری شد در یک سیکل نزولی به سر برد اما در روز پایانی هفته کاری شرایط کاملا تغییر کرد.
چهارشنبه معنادار بورس /پول ها از بازار فراری شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص های بورس در هفته ابتدایی بهمن (چهارشنبه 29 دی تا چهارشنبه 6 بهمن) با بازدهی منفی روبه رو شد؛ بدین ترتیب شاخص کل بورس با بازدهی منفی 3.9 درصد و شاخص هم وزن بورس نیز با بازدهی منفی 5 درصد همراه شد. در هفته ای که سپری شد، شاخص های عملکردی بازار سهام شاهد ریزش بسیار معنادار و مستمری بود؛ به طوریکه تا یک روز مانده به پایان هفته کاری اول بهمن، شاخص کل بورس به لبه کانال 1.2 میلیون واحد رسید و در آستانه ورود به کانال پایین تر 1.1 میلیون واحد بود.

چهارشنبه معنادار بورس و فرابورس

البته این روند در روز چهارشنبه تغییر کرد و شاخص دوباره با مقاومت حقوقی ها از لبه کانال 1.2 میلیون واحد دور شد. البته در معاملات روز چهارشنبه، تغییرات معناداری نیم ساعت پایانی هم جهت شاخص کل بورس را تغییر داد و هم اینکه حجم خروجی پول حقیقی ها به میزان 12 برابر کوچک تر شد. بازار سهام همچنین در هفته ای که سپری شد، متاثر از توان بالای سمت عرضه، در موقعیت فروشنده قرار داشت و این در حالی بود که در غیاب خریداران فعال، شرایط به نفع سمت تقاضا نبود.

حقیقی ها از کدام سهم در بورس و در فرابورس خارج شد

در هفته 44امین سال، اشخاص حقیقی بیشترین ورود پول را در نماد #وحافظ داشتند. خروج پول حقیقی نیز بیش از بقیه در نماد #فملی اتفاق افتاد. تراز کلی پول در این هفته در عدد منفی 26،905 میلیارد ریال بسته شد. 

بررسی روند شاخص های عملکردی بازار سهام نشان میدهد معاملات روز چهارشنبه متاثر از مصوبه‌ مهم بورسی دولت قرار گرفته و بورس بازان با خوش بینی به این مصوبه چشم دوخته اند. البته بازار همچنان در شرایط ناپایداری است و به نظر میرسد در هفته های آینده هم در حال سنجش وعده های دولت و انتظارات مربوط به بررسی توافق یاعدم توافق احتمالی مذاکرات وین است.

  • 1
  • 2
  • 3
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید