پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

2 پیش بینی متفاوت از قیمت دلار /سیگنال برجامی به بازار ارز

کدخبر: ۴۷۱۴۶۵
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران روز گذشته با پالس های مثبت برجامی شاهد افزایش قیمت دلار بود. اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز سه شنبه 5 بهمن 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
2 پیش بینی متفاوت از قیمت دلار /سیگنال برجامی به بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران روز گذشته با پالس های مثبت برجامی شاهد افزایش قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی روز گذشته کانال 28 هزار تومان  را فتح کرد و با 28 هزار و 200 تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه اختلاف 250 تومانی را نشان می دهد. قیمت درهم نیز روز گذشته محرکی برای صعود دلار شد . درهم دیروز 100 تومان گران شد و بر روی 7 هزار و 730 تومان قرار گرفت.

پالس های مثبت برجامی در بازار دلار 

روز گذشته امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره برجام گفت: «اگر در روند مذاکرات به نقطه‌ای برسیم که توافق خوب مستلزم گفت‌وگو با آمریکا باشد، آن را نادیده نخواهیم گرفت». این بخش از صحبت های وزیر امور خارجه ایران،‌ دیروز بعدازظهر مورد توجه معامله گران بازار دلار قرار گرفت و همین عامل  زمینه برگشت دلار به زیر محدوده مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را فراهم کرد. 

در دو روز اخیر در یک سطح چنین احتمالی مطرح شده است که تکلیف مذاکرات هسته ای به زودی مشخص خواهد شد و در سطح دوم،‌  ایران از موضع عدم مذاکره با آمریکا تا حدی عقب نشینی کرده است.

با وجود چنین اخباری، افت معناداری در بازار ارز حاصل نشده است. این موضوع نشان می دهد که معامله گران بازار دلار به واسطه طولانی تر شدن مذاکرات، به دنبال دریافت سیگنال های مستقیم تر هستند و سیگنال های کوچک مثبت در مذاکرات وین‌ تنها می تواند فعالیت خریداران در بازار را محدودتر کند. این در حالی است که در گذشته هر خبر مثبتی می توانست نوسان کاهشی معناداری را در بازار ایجاد کند.

برخی فعالان باور دارند که افت بعدازظهر روز دوشنبه در معاملات پشت خطی زمینه ساز کاهش بیشتر دلار در روز جاری خواهد شد و اسکناس آمریکایی به سوی حمایت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان حرکت خواهد کرد. این در حالی است که عده ای دیگری معتقدند دلار بار دیگر به بالای مقاومت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد رفت.

اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز  سه شنبه 5 بهمن  1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

 قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی 28 هزار و 150 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب 120 تومان بالا  رفته بود. در معاملات پشت خطی یکشنبه  شب قیمت دلار فردایی بر روی 28 هزار 30   تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه  5 بهمن  1400 را  صعودی پیش بینی کرده اند

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار   27 هزار و 490  تومان اعلام شد که نسبت به قیمت یکشنبه شب 220 تومان بالا رفته بود. 

یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 270 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  سه شنبه5 بهمن  گران می شود

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید