پیش بینی بازار سهام سه شنبه 5 بهمن 1400

فروشنده های بورس، شاخص را به کف می رسانند؟

کدخبر: ۴۷۱۳۰۴
اقتصادنیوز: در معاملات روز سه شنبه، اگر مرز مقاومتی از دست رود، باید شاخص بورس خود را برای کانال پایین تر آماده کند.
فروشنده های بورس، شاخص را به کف می رسانند؟

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بورس و فرابورس روز دوشنبه چند نکته داشت که می تواند معاملات روز سه شنبه را تحت تاثیر قرار دهد. در معاملات روز دوشنبه خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام همچنان در محدوده بالای 400 میلیاردتومان دنبال می شود و ورودی پول به صندوق های با درآمد ثابت نیز بیشتر شد.

این در حالی است که محدوده تراز سرانه معاملات در بازار سهام با نزدیک 11 میلیون تومان به نفع فروشندگان با فاصله بسیار زیاد دنبال می شود. این موضوع نشان می دهد که بازار یکسره فروشنده شده است.

خریداران حقیقی ها به بورس و فرابورس نمی آیند

البته ارزش معاملات خُرد سهام نیز همچنان در محدوده پایینی دنبال می شود. غیرفعال بودن بازوی اصلی حقیقی ها در سمت تقاضا، بازار را در شرایط فروش قرار داده است. البته خریداران حرفه ای هم فعلا در شرایط انتظار باقی مانده اند، هر چند که بخشی از حرفه ای هم در حال چیدن پرتفوی خود در قیمت های جذاب و کف بازار هستند. 

نکته مشهود دیگر در معاملات روز دوشنبه که برای دومین روز متوالی فشار فروش را تجربه کرده بود؛ نسبت 10 برابری صف های فروش در برابر صف های خرید بود. ارزش صف های خرید به زیر 100 میلیارد تومان رسیده که میتواند نشانه های نزولی بازار را بیشتر نمایش دهد. 

نظرسنجی اقتصادنیوز: فشار عرضه ها در بورس و فرابورس بیشتر است

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که معاملات بازار سهام در سمت عرضه مسیر بهتری را دنبال می کند. در معاملات روز سه شنبه اگر سیگنال مثبتی به بازار ارسال نشود یا مقاومتی برای جلوگیری از سقوط شاخص به کف کانال 1.2 میلیون صورت نگیرد، چه بسا تا پایان همین هفته کاری شاهد سقوط کانال به محدوده 1.1 میلیون واحد هم باشیم.

بازار نسبتا یکدست قرمز پوش و منفی است اما در برخی سهام ها هم نوسان مثبت دیده می شود. با این وجود در معاملات سه شنبه ارزیابی توان سمت تقاضا و عرضه نشان می دهد که همچنان فروشندگان دست بالا را در اختیار دارند و در غیاب تقاضاهای فعال، عرضه ها دوباره مشهود خواهد بود.

 

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید