بررسی تعدادی از بندهای لایحه بودجه پیشنهای زاکانی به شورای شهر

سهم چهره‌های موثر انقلاب از بودجه شهرداری تهران 20 میلیارد، سهم معلولان 5 میلیارد!

کدخبر: ۴۷۱۳۸۲
اقتصادنیوز :‌ شهردار تهران سال آینده با تعریف یک هزینه جدید ،20 میلیارد تومان تحت عنوان حمایت از چهره های موثر انقلاب در نظر گرفته است. در همین حال اعتبار کمک افراد دارای معلولیت در بودجه 1401 شهرداری تهران با 58 درصد کاهش به 5 میلیارد تومان رسیده است .
سهم چهره‌های موثر انقلاب از بودجه شهرداری تهران 20 میلیارد، سهم معلولان 5 میلیارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ،به تازگی محمد مخبر ،معاون اول رییس جمهور دیداری با شهرداران کلان شهرها داشته و در آن توصیه کرده است که شهرداران کشور باید دقت کافی را در هزینه کرد منابع لحاظ کنند.

نگاهی به کتابچه بودجه 1401 شهرداری تهران نشان می دهد که در بخش هایی هزینه های تازه ای برای شهر خلق شده است  .

در بخش بودجه مرکز ارتباطات 28 میلیارد تومان ردیف‌های اعتبارات هزینه‌ای جدید به آن افزوده شده؛ از برگزاری جشنواره «خوش خبر» که اعتبار پیشنهادی برای آن 5 میلیارد تومان است تا اعتبار 4 میلیارد تومانی برای تحول در هویت محتوایی و بصری شهر.

1

از پیشنهاد بودجه یک میلیارد تومانی برای خانه خبرنگاران شهری با هدف تعامل، هدایت و ارتقای خبرنگاران شهری تا ایده‌هایی مانند برگزاری نمایشگاه و مطبوعات رسانه‌های شهری، اجرای رویدادهای ایده‌پردازی شهری و ....

2

 در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای نیز برای راه‌اندازی و توسعه کمپین سامانه کمپین‌ساز و راه‌اندازی و توسعه نیازمندی‌های رسانه‌ای (رسانه بازار )مجموعا 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در بخش اعتبارات حوزه رسانه شهرداری تهران برای توسعه راهبردی استودیوی دیجیتال و فعالیت‌های مجازی شهردار تهران 5 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.  

3

سهم حمایت از چهره‌های جبهه انقلاب از بودجه چند برابر افراد توان‌یاب 

بررسی بخش‌های دیگر کتابچه بودجه 1401 شهرداری تهران، نشان می‌دهد حمایت از چهره‌ها و موثرین جبهه انقلاب اسلامی سهم 20 میلیارد تومانی دارد اما ارائه خدمات و کمک به افراد توان‌یاب و خانواده‌های آسیب‌دیده و کم‌برخوردار که در ردیف پایین همین بخش قرار دارد، تنها 3 میلیارد تومان است.

4

خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت در بودجه 1400، 12 میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه 1401 با کاهش چشمگیر به 5 میلیارد تومان رسیده است.

کمک به پوشش کارت منزلت از 15 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان کاهش داشته است. (کارت منزلت کارتی است که سالمندان و بخشی از معلولان برای استفاده از بخشی از خدمات شهرداری شامل تخفیف می‌شود).

5

همچنین بررسی بودجه سرویس مدارس کودکان استثنایی از 20 میلیارد تومان در سال 1400 به 22 میلیارد تومان در سال 1401 رسیده است. این افزایش 10 درصدی، در حالی است که بیشتر ردیف‌های بودجه سال آینده شهرداری نزدیک به 50 درصد رشد داشته است و شرایط کرونایی امسال با سال آینده که احتمالا تمامی مدارس حضوری می‌شود، قابل مقایسه نیست.

6

ردیف توسعه نوسازی اتوبوس‌های حمل معلولان بدون تغییر نسبت به سال 1400 همان 25 میلیارد تومان باقی مانده و ظاهرا تنها اتوبوس‌های معلولان مشمول تورم سالیانه نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید