گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

ریزش مجدد رمز ارزها / سقوط 7 درصدی بیت کوین و 12 درصدی اتریوم

کدخبر: ۴۷۱۲۹۶
اقتصادنیوز: ارزهای دیجیتال یک بار دیگر سقوط کردند. بیت کوین با افت قیمت 7 درصدی به 33 هزار دلار رسیده و اتریوم هم با سقوط 12 درصدی، حوالی 2200 دلار معامله می شود.
ریزش مجدد رمز ارزها / سقوط 7 درصدی بیت کوین و 12 درصدی اتریوم

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت بیت کوین عصر امروز یک بار دیگر سقوط کرد و در حالی که تا ظهر وضعیت خیلی بدی نداشت، ناگهان با فشار فروش شدیدی مواجه شد. در لحظه نگارش این گزارش، بیت کوین با افت حدود 7 درصدی، حوالی قیمت 33300 دلار معامله می شود و میزان افت هفتگی آن هم به 21 درصد رسیده است. با افت امروز، قیمت بیت کوین نسبت به سقف قیمتی خود حدود 50 درصد سقوط کرده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 27 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به کمتر از 640 میلیارد دلار رسیده است.

از نظر تحلیلگران تکنیکال، دو سطح قیمتی 34000 و 34500 دلار، حمایت های معتبر بیت کوین بودند که قیمت به هر دو آن ها نفوذ کرده و احتمال می رود مجددا بیت کوین با یک دوره نزولی جدید مواجه شود.

افت هفتگی اتریوم به 31 درصد رسید

اتریوم، ارز دوم بازار، این روزها نسبت به بیت کوین روند نزولی پرشتاب تری را تجربه می کند. این ارز امروز با افت حدود 12 درصدی، به حدود قیمت 2200 دلار رسید و میزان افت هفتگی آن هم از 31 درصد فراتر رفت.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از 16 میلیارد دلار بوده است. تحلیلگران تکنیکال گفته بودند قیمت اتریوم دو سطح حمایتی مهم 2400 و 2000 دلار را دارد که فعلا سطح حمایتی 2400 دلار به پایین شکسته شده و باید منتظر واکنش قیمت در سطح 2000 دلار بود.

با افتی که اتریوم امروز ثبت کرد، میزان سقوط این ارز نسبت به قله قیمتی که ثبت کرده بود به بیش از 50 درصد رسیده است.

سقوط آلت کوین ها

با افتی که امروز بیت کوین داشت، طبیعی بود که آلت کوین ها هم افت کنند. مثل روز گذشته، امروز هم هیچ کدام از ارزهای موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار مثبت نیست. اما تا دلتان بخواهد ارزهایی وجود دارند که بیش از 10 درصد افت کرده اند. در این فهرست، Harmony منفی ترین نماد است که امروز 20 درصد افت کرده. NEAR Protocol هم 19 درصد افت داشته. سولانا هم با افت 17 درصدی، ضرر سنگینی به سرمایه گذاران زده، چراکه میزان افت هفتگی آن هم به 40 درصد رسیده است.

در میان ارزهای موجود در فهرست 50 ارز برتر بازار، عملکرد برخی از نمادها در مقیاس هفتگی بسیار ضعیف بوده است. علاوه بر سولانا که در یک هفته 40 درصد افت کرده، می توان به «یونی سواپ»، «سند باکس»، «پالیگان» و «چین لینک» اشاره کرد که افت 42 درصدی را ثبت کرده اند. اما بدترین عملکرد را NEAR Protocol داشته که 47 درصد در یک هفته افت کرده است.

ارزش بازار به  1.54 تریلیون دلار رسید

در روزهای اوج بازار ارزهای دیجیتال، ارزش بازار بیت کوین به تنهایی به بیش از 1.2 تریلیون دلار رسیده بود. اما اکنون ارزش تمام بازار که شامل بیت کوین و آلت کوین ها می شود، به 1.54 تریلیون دلار رسیده است. ارزش بازار فقط در طول 24 ساعت گذشته بیش از 7 درصد افت کرده است.

امروز ارزش معاملات هم کاهش قابل توجهی داشته و با 11 درصد افت، به 95 میلیارد دلار رسیده است. 81 درصد از این رقم که معادل 77 میلیارد دلار می شود، مربوط به معاملات استیبل کوین ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید