تحلیل بازار سهام هفته پایانی دی 1400

بازدهی شاخص های بورس منفی ماند

کدخبر: ۴۷۰۲۴۷
اقتصادنیوز: در هفته پایانی دی ماه 1400 شاخص های بورس با بازدهی منفی روبه رو شدند.
بازدهی شاخص های بورس منفی ماند

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در هفته ای که سپری شد (چهارشنبه 22 دی تا چهارشنبه 29 دی)، شاهد بازدهی منفی در شاخص ها بود. البته شدت بازدهی ها برای هر یک از شاخص ها متفاوت بود.

شاخص کل بورس که نمایانگر وزن و توان بزرگترهای بورس است، با بازدهی منفی 4.12 درصد روبه رو شد. این در حالی بود که شاخص کل هم وزن که نمایانگر توان کوچکترهای بورس است، با بازدهی منفی بیشتری 5.12 درصدی روبه رو بود. 

شاخص کل بورس به کانال پایین تر رفت

شاخص کل بورس در هفته ای که سپری شد در روز سه شنبه از کانال 1.3 میلیون واحد خارج شد و در کانال 1.2 میلیون واحد قرار گرفت اما در روز پایانی با مقاومت بورس بازان توانست در محدوده ابتدایی کانال 1.2 میلیون واحد بایستد. البته با تحرکات قیمت دلار که به سقف کانال 27 هزار تومان در میانه های روز چهارشنبه، بازار سهام هم توانست در سمت خریداران مثبت ظاهر شود.

بررسی هفته گذشته بازار سهام نشان می دهد که در شاخص های عملکردی بازار سهام، ارزش پایین معاملات خُرد سهام و خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام همچنان چالش اصلی است. نکته مهم دیگری که در این هفته خود را بیشتر نشان داد، ورودی و اقبال پول ها به صندوق های با درآمد ثابت بود که سیگنال های منفی را به بازار سهام ارسال میکند.

بررسی شاخص های عملکردی بورس و فرابورس

سرانه معامله حقیقی ها هم همچنان به نفع فروشندگان است. این در حالی است که صف های فروش تنها در روز پایانی هفته (چهارشنبه) متفاوت از روزهای قبل بود و تا حدی روندی کاهشی به خود گرفته، در سایر روزها ارزش صف های فروش در پایان معاملات نسبت به ابتدای معاملات بیشتر بود. 

همسو با بررسی شاخص های عملکرد بازار سهام، محرک های مربوط به بازار به طور معناداری در بازار سهام قابل رصد و پیگیری بود. 

  • 00
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید