پیش بینی قیمت دلار امروز 30 دی 1400

پیام جدید برجام به قیمت دلار

کدخبر: ۴۷۰۳۶۸
اقتصادنیوز: قیمت دلار روز گذشته بر مدار صعود قرار گرفت اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز پنجشنبه 30 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
پیام جدید برجام به قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار روز گذشته بر مدار صعود قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی روز چهارشنبه 220 تومان گران شد و به 27 هزار و 920 تومان رسید. 

جهش شبانه قیمت سکه /پیش بینی بازار سکه 30 دی 1400

 

پیام جدید برجام در بازار دلار ایران

روز گذشته  بار دیگر اخبار مذاکرات هسته ای در بازار دلار برجسته بود. وزیر امور خارجه آمریکا درباره برجام گفته بود که ایران در مذاکرات به دنبال گرفتن تضمین از آمریکاست ولی در نظام ما، نمی‌توان چنین ضمانت سخت و سریعی ارائه کرد. همین امر عاملی برای برجسته کردن جو  خرید دلار شد. 

در کنار اخبار برجامی  اظهارات عبدالناصر همتی هم در بازار ارز مورد توجه معامله گران قرار گرفت.  رییس پیشین بانک مرکزی عنوان کرد که اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی در ماه‌های اخیر شدت گرفته است. به گفته همتی، در اثر فشار دولت به منابع بانک‌ها، در حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به پایه پولی افزوده شده است. معامله گران ارزی با اشاره به این صحبت ها و برجسته کردن نگرانی های تورمی خود تا حدی جو خرید را در بازار شکل دادند.

معامله گران بازار دلار معتقدند که در صورتی که جو خرید در بازار ادامه پیدا کند، احتمال دارد که در روز جاری، اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی برود. اگر قیمت دلار به بالای محدوده یاد شده نرود، می توان گفت که افزایش قیمت این ارز در روز چهارشنبه هیجانی بوده است.

اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز  پنجشنبه 30 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  دیشب بر روی 7 هزار و 540 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز  چهارشنبه 50 تومان  افت کرده بود . قیمت طلایی درهم نیز  شب گذشته بر روی 7هزار و 500 تومان قرار گرفت. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

 قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی 27 هزارو 920 تومان قرار گرفت که  نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی سه شنبه شب 150 تومان   افزایش را نشان می دهد. در معاملات پشت خطی  سه شنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 27 هزار و 770 تومان قراد داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه 30 دی 1400 را  صعودی پیش بینی کرده اند

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار   27 هزار و 240 تومان اعلام شد که نسبت به قیمت سه شنبه شب 150 تومان  رشد  کرده بود. 

سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 90 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  پنجشنبه 30 دی 1400  گران می شود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید