خلاصه عملکرد بازار سهام یکشنبه 26 دی 1400

شاخص بورس نزولی ماند/ حقیقی ها می ترسند

کدخبر: ۴۶۹۵۲۹
اقتصادنیوز: امروز 26 دی ماه 1400 بازار سهام برای دومین روز متوالی با افت زیر یک درصد در کانال نزولی باقی ماند.
شاخص بورس نزولی ماند/ حقیقی ها می ترسند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام امروز با نوسان محدود روبه پایینی دنبال شد. شاخص کل بورس با افت 11.6 هزار واحدی (معادل 0.88 درصد) در نقطه 1.310 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با 3.7 هزار واحد (1.06 درصد) در نقطه 346.4 هزار واحد ایستاد.

شپدیس، فملی، پارسان، کچاد و وغدیر جزو نمادهایی بود که شاخص کل بورس را با بیشترین افت روبه رو کرد. شاخص کل فرابورس با 117.8 واحد افت در نقطه 17.871 هزار واحد ایستاد. بپاس، فرابورس، زاگرس، سمگا و کگهر جزو نمادهایی بود که شاخص کل فرابورس را با بیشترین افت روبه رو کرد.

حقیقی ها چرا همچنان در بورس و فرابورس فروشنده اند

ارزش کل معاملات بازار سهام 3.93 هزار میلیارد تومان بود. سهم ارزش معاملات خُرد سهام نیز 2.28 هزار میلیارد تومان بود.

تراز پول حقیقی ها هم متفاوت است؛ بدین ترتیب حقیقی ها 397.3 میلیارد تومان از بازار سهام و 89.2 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. بیشترین خروج پول حقیقی ها هم از بازار سهام برای نماد سمگا با 28.2 میلیارد تومان و بپاس با 27 میلیارد تومان بود. همچنین در نمادهای شپدیس با 15.6 میلیارد تومان، شپنا با 11.1 میلیارد تومان و فولاد با 9.7 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروجی پول حقیقی ها هستیم. در همین حال برای تاصیکو با 8.6 میلیار تومان و کیمیا تک با 8.2 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول حقیقی ها هستیم. 

حقوقی ها برای کدام سهم ها در بورس و فرابورس خریدار و فروشنده بود

حقوقی ها هم در نمادهای خودرویی (خودرو، خساپا و خگستر) و بانکی (وبصادر و وتجارت) بیشترین موقعیت خرید و در نماد شفن بیشترین موقعیت فروش را ایجاد کردند. 

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان بود؛ سرانه خرید حقیقی ها 11.7 میلیار تومان و سرانه فروش حقیقی ها 15.4 میلیارد تومان بود.

ارزش صف های خرید هم از 292.5 میلیارد تومان به 107.5 میلیارد تومان و ارزش صف های فروش از 280 میلیارد تومان به 384.7 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش (101 نماد) دو برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید (41 نماد) بود. ارزش صف های فروش سه برای ارزش صف های خرید بود.

بیشترین افزایش قیمت در بورس و فرابورس برای کدام سهم ها بود

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد چخزر با 13.9 درصد بود. نماد چخزر با بیشترین بازدهی 4.86 درصد روبه رو بود. این در حالی است که خریداران از موقعیت بهتری برخوردار است.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات بورس برای نماد پسهند با 4.86 درصد بود. همچنین بیشترین کاهش قیمت برای نماد قزوین با 5 درصد بود. این در حالی است که همچنیان خودرویی ها (خودرو، خگستر، خساپا و خپارس) با بیشترین حجم معاملات روبه رو بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای سپدیس، فملی، پارسان، کچاد، وغدیر، کگل و فولاد بود. برترین گروه های صنعت در بورس برای گروه های شیمیایی، خودرو، فلزات اساسی، فرآورده نفتی و کانه فلزی هاست. 

در فرابورس هم بیشترین افزایش قیمت برای نماد غپآذر با 4.91 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد کرمان با 6.06 درصد بود. بیشترین حجم معاملات در فرابورس هم برای نمادهای کرمان و زقیام بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید