بازدهی مثبت هفتگی برای بیت کوین و اتریوم

آمار ناامیدکننده شاخص خرده‌فروشی و واکنش طلا

کدخبر: ۴۶۹۴۵۱
اقتصادنیوز: شاخص‌های منتشر شده نشان می‌داد سطح خریدها برای سال نو ناامیدکننده بود، برخی معتقدند با انتشار این آمارها فدرال رزرو در تنگنا قرار می‌گیرد و راهی برای رشد قیمت طلا باز می‌شود.
آمار ناامیدکننده شاخص خرده‌فروشی و واکنش طلا

به گزارش اقتصادنیوز بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. قیمت طلا در معاملات روز جمعه رقم‌هایی نزدیک به 1830 دلار را نیز به ثبت رساند، اما در نهایت روی 1818 دلار قرار گرفت. مرز 1830 دلار برای طلا از نظر تکنیکال اهمیت دارد و تحلیل‌گران معتقدند عبور قیمت طلا از این مرز می‌تواند فلز گرلنبها را وارد یک فاز صعودی جدی کند.

چالش بین تورم و بیکاری برای فدرال

چالش بزرگ انتخاب بین تورم و رکود اقتصادی برای فدرال رزرو هنوز حل نشده است. آخرین گزارش منتشر شده از شاخص خرده فروشی در آمریکا نشان می‌دهد که این شاخص در ماه گذشته (دسامبر) 1.9 درصد افت کرد. پیش‌بینی می‌شد این شاخص برای دسامبر نسبت به نوامبر تغییری نکند و آمارهای منتشر شده نشان می‌داد سطح خریدها برای سال نو میلادی به نوعی ناامیدکننده بود. شاخص مربوط به اتومبیل، سوخت و مواد ساختمانی که به نوعی می‌توانست گروه کنترل ما باشد نیز 3.1 درصد افت کرد، در حالی که انتظار رشد 0.1 درصدی آن می‌رفت (این دسته از آن جهت گروه کنترل محسوب می‌شد که انتظار نمی‌رفت تحت تاثیر جشن سال نو میلادی قرار گیرد).

تحلیل‌گران معتقدند آمارهای ناامیدکننده خرده‌فروشی فرصتی در مقابل طلا گذاشته است. فدرال رزرو با انتشار این شاخص‌ها در تنگنا قرار می‌گیرد و اگر بخواهد رشد اقتصادی مطلوبی برای سال جاری داشته باشد، ممکن است نتواند برنامه‌های انقباضی خود را طبق جدول زمانی انجام دهد.

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 5 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 43 هزار و 230 دلار گزارش می‌شد و تغییرات مثبت محدودی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. بازدهی 7 روزه بیت کوین نیز در این ساعت مثبت گزارش می‌شد و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 818 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 2.5 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین و دلار

قیمت اتریوم نیز تغییرات مثبت 24 ساعته و 7 روزه را به ثبت رسانده بود و 3 هزار و 331 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم 397 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 3.6 درصد گزارش می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید