شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#باران

تهران سردتر می‌شود/برف و باران در راه است

کدخبر: 469499
روزهای یکشنبه و دوشنبه(۲۶ و۲۷دی‌ماه) آسمان نیمه ابری گاهی وزش باد و در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات همراه با کولاک و برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران،از امروز(۲۶دی‌ماه) وضعیت جوی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف برای اکثر مناطق استان و کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا پنج روز آینده با توجه به گذر امواج بارشی به‌طور متناوب آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف و در نیمه شمالی استان و بارش برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک و مه خواهد بود.

 روزهای یکشنبه و دوشنبه(۲۶ و۲۷دی‌ماه) آسمان نیمه ابری گاهی وزش باد و در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات همراه با کولاک و برف پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر دوشنبه (۲۷دی‌ماه) تا بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۸دی‌ماه) با ادامه و تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی آسمان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران و برف برای بیشتر مناطق استان و وزش باد شدید به‌خصوص در مناطق جنوب و جنوب غربی و احتمال رعد و برق همچنین بارش برف و کولاک برف در ارتفاعات همراه با مه و یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر سه شنبه (۲۸دی‌ماه) به‌تدریج کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است.

 با توجه به نفوذ این سامانه کاهش محسوس دما ۴ تا ۸درجه سلسیوس در سطح استان همراه با یخبندان در نیمه شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۷دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۲و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین سه‌شنبه (۲۸دی‌ماه) ابری تا نیمه ابری و بارش باران و برف ومه رقیق وگاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر کاهش ابر خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۸ و ۲- درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار  زرد رنگ  نیز آورده است: از بعد از ظهر یکشنبه (۲۶دی‌ماه) به دلیل نفوذ سامانه سرد بارشی در بعضی ساعات بارش باران و برف با احتمال رگبار و رخداد مه و کولاک برف در ارتفاعات و احتمال سقوط بهمن در سطح استان به‌ویژه نیمه شمالی استان تهران و دامنه‌های کوهستانی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت جوی تا سه‌شنبه (۲۸دی‌ماه) ادامه دارد.

در این شرایط جوی لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف، احتمال سقوط بهمن، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران، احتیاط در تردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز گلایدر را توصیه می‌کند.

در پی این هشدار به علت کاهش محسوس دما در سطح استان تا ۸ درجه سلسیوس از سه شنبه (۲۸دی‌ماه) یخبندان سطح زمین در نواحی شمالی، یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات وجود دارد که این شرایط جوی چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) تمام می‌شود.

اداره کل  هواشناسی استان تهران، محافظت و پوشش لوله های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی را توصیه می‌کند.

بامداد سه شنبه(۲۸دی‌ماه)به علت وزش باد شدید در نیمه جنوبی و غربی استان تهران احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست که این وضعیت جوی تا اواخر سه‌شنبه ادامه دارد.

به توصیه اداره کل  هواشناسی استان تهران، محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار  زرد رنگ  به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.