تنها راهکار موثر در پرونده هسته ای ایران

تلاش جنگ طلبانه شاهین ها علیه ایران

کدخبر: ۴۶۹۴۳۸
اقتصادنیوز: رئیس جی‌استریت در پاسخی کوتاه به مقاله جنگ‌طلبانه‌ای که اخیراً توسط روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده، نوشت: برجام با موفقیت برنامه هسته‌ای ایران را محدود کرد، مواد هسته‌ای به خارج از کشور ارسال شد، فعالیت‌های غنی‌سازی محدود شد و به بازرسان دسترسی بی‌سابقه‌ای برای تأیید پایبندی داده شد.
تلاش جنگ طلبانه شاهین ها علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز ،  جرمی بن آمی، رئیس جی‌استریت، لابی نزدیک به چپگرایان اسرائیلی در یادداشتی با عنوان «دیپلماسی، نه جنگ، با ایران» در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال پاسخی کوتاه به مقاله جنگ‌طلبانه‌ای که اخیراً توسط همین روزنامه منتشر شد، داده است.

بن آمی نوشت: مارک دوبوویتز و متیو کرونیگ (نویسندگان مقاله "لحظه حقیقت بایدن درباره ایران" - 6 ژانویه) زمانی که برای تضعیف توافق هسته ای بسیار موفق با ایران (برجام) تلاش کردند، اشتباه کردند و اکنون در سوق دادن پرزیدنت بایدن به سمت درگیری نظامی با ایران اشتباه می‌کنند. 

برجام برنامه هسته ای ایران را محدود کرد

بنا به گزارش اکوایران، برجام با موفقیت برنامه هسته‌ای ایران را محدود کرد، مواد هسته‌ای به خارج از کشور ارسال شد، فعالیت‌های غنی‌سازی محدود شد و به بازرسان دسترسی بی‌سابقه‌ای برای تأیید پایبندی داده شد. آقایان دوبوویتز، کرونیگ و متحدانشان برای خنثی کردن این دستاوردها جنگیدند.

آمریکایی‌ها به جنگ با ایران «نه» گفتند

تصمیمات فاجعه بار ترامپ علیه برجام

بن آمی افزود: آقایان دوبوویتز و کرونیگ از تصمیم فاجعه بار پرزیدنت ترامپ برای خروج یکجانبه از توافق هسته ای، حتی با وجود اینکه ایران به آن پایبند بود، تمجید کردند.

رویکرد «فشار حداکثری» آقای ترامپ یک شکست مطلق بود که محافظه‌کاران ایران را تقویت کرد و آنها را به سمت افزایش غنی‌سازی اورانیوم به سطوح بی‌سابقه سوق داد.

شاهین های آمریکایی به دنبال جنگ با ایران

با این حال، شاهین‌های جنگ‌طلب به جای قبول اشتباهات خود، اکنون مقصر وضعیت فعلی را به گردن دیپلماسی شکست خورده می‌اندازند.

اکنون آنها به ما می گویند که در نتیجه سیاست هایی که از آنها حمایت می‌کنند، ایالات متحده باید برای راه اندازی یک جنگ انتخابی پرهزینه دیگر در خاورمیانه آماده شود.

آمریکایی‌ها به جنگ با ایران «نه» گفتند

آقای بایدن عاقل باش!

وی در پایان نوشت: دیپلماسی ثابت کرده است که  تنها راه مؤثر برای مهار برنامه هسته‌ای و اجتناب از جنگ است.

کارشناسان امنیتی برجسته آمریکایی و اسرائیلی به صراحت اعلام کرده اند که هیچ راه حل نظامی قابل قبولی برای این مشکل وجود ندارد. آقای بایدن عاقلانه است که به سخنان این کارشناسان توجه کند و آخرین ادعاهای ژنرال های روی صندلی راحتی مانند آقایان دوبوویتز و کرونیگ را نادیده بگیرد.

h_14462005-ben-ami-1576263712-e1576263800620

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید