پیش بینی بازارها یکشنبه 26 دی 1400

حرکت نزولی قیمت خودرو و دلار /رکود در بازار مسکن

کدخبر: ۴۶۹۳۵۱
اقتصادنیوز: بازارها در حالی سیگنال مثبتی از وین و ریاض دریافت کرد که همچنان قیمت دلار در کانال نزولی دنبال می شود.
حرکت نزولی قیمت خودرو و دلار /رکود در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ،  درحالی بازارها از وین، ریاض و پکن سیگنال های مثبتی دریافت کرده اند که رأی گیری درباره تبصره های بودجه ۱۴۰۱ از امروز در کمیسیون تلفیق مجلس آغاز می شود.

بازار ارز و سکه | قیمت دلار در کانال نزولی است

قیمت دلار در سقف دلار 27 هزار تومان پیگیری می شود اما بازار ارز همچنان متاثر از سیگنال های وین و ریاض است. اگرچه قیمت دلار در بازار تهران از بازارهای سلیمانیه، هرات و تابلوهای صرافی بالاتر بود اما همچنان سیگنال های متفاوتی از بازار ارز به گوش می رسد. از وین خبر می رسد که بازگشت دوباره هیات ها به وین به معنای احتمال به توافق رسیدن است. این در حالی است که امریکا نسبت به پیشرفت مذاکرات وین ابراز خوش بینی کرده اما فرانسه کاسه داغ تر از آش شده و برخی از منابع غربی بر این صحبت ها موج سواری می کنند. با این وصف بازار در انتظار روزهای آینده هستند که بدانند بازگشت دیپلمات ها چه اثری روی مذاکرات وین می گذارد. از ریاض هم خبر رسیده که ایران و عربستان به زودی سفارتخانه هایشان را بازگشایی می کنند. بازار ارز و سکه اگرچه در کانال نزولی به سر می برد اما منتظر است ببیند چه اتفاقاتی در روزهای آینده می افتد.

بازار سهام | تغییر جهت شاخص بورس ممکن است

در بازار سهام نیز شاخص بورس دوباره با نزول همراه بود و این در حالی است که شاخص بورس در کانال 1.3 میلیون واحد در محدوده ثابتی دنبال می شود. البته خبر می رسد که برخی از معامله گران به دنبال طرح این مسئله هستند که بازار دوباره می تواند موج صعودی را در کانال 1.3 میلیون واحد دنبال کند. با این وصف همزمان با نرخ دلار در کانال نزولی و کاهش ادامه نرخ سود بین بانکی بازار بیشتر به سمت عرضه چرخیده است. به نظر می رسد معاملات امروز هم متاثر از عرضه باشد، هر چند که تغییر جهت شاخص بورس غیرمحتمل نیست.

بازار خودرو | قیمت خودرو خود را با قیمت دلار انطباق می دهد

در بازار خودرو قیمت خودرو در نوسانات محدودی دنبال شد. البته قیمت خودرو متاثر از نزول دلار تا حدودی مسیر نزولی را هم دنبال کرد. با این وصف بازار خودو در شرایطی است که خرید و فروش خودرو چندان قابل توجه نیست و به نظر می رسد قیمت خودرو متاثر از قیمت دلار حرکت منسجمی را داشته باشد. با این وصف تحلیل ها حکایت از این دارد که بازار خودرو حرکت خود را هم جهت با دلار دنبال کند. هر چند که برخی شرایط انتظاری متاثر از مذاکرات برجامی وین است.

بازار مسکن | محدوده قیمت های مسکن در پایتخت

در بازار مسکن نیز همچنان گزارش ها حکایت از این دارد که بازار با کاهش حجم معاملات روبه روست اما قیمت ها در یک سیکل نوسانی دنبال میشود. با این وصف، قیمت مسکن با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر از  14 میلیون تومان تا 90 میلیون تومان به ازای هر مترمربع در معاملات روز شنبه 25  دی قیمت گذاری شد. بنا بر اعلام دفتر اقتصاد مسکن، با توجه به همبستگی قیمت مسکن و نرخ اجاره­‌بها و رهن، افزایش قیمت مسکن با تاخیر منجر به افزایش قیمت رهن و اجاره اماکن مسکونی شده است.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین دوباره سیگنال صعودی گرفت

در بازار رمز ارزها قیمت بیت کوین دوباره با مسیر صعودی را در پیش گرفت و قیمت ها به کانال 43 هزار دلار رسید. از نظر تحلیلگران تکنیکال در صورت تثبیت قیمت ها در محدوده های کانالی 43 هزار دلار و رشد پلکانی تا سطح 45 هزار دلار، ممکن است قیمت ها در سطح 50 هزار دلار هم به زودی هدف گذاری شود. البته اتریوم هم با همین روند دنبال می شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید