رصد نیمروزی بازار ارز، سکه و طلا؛

کاهش ادامه دار قیمت دلار، سکه و درهم

کدخبر: ۴۶۸۰۵۰
اقتصادنیوز: بازارارز و طلا امروز شاهد کاهش قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت دلار بود.
کاهش ادامه دار قیمت دلار، سکه و درهم

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز  امروز دوشنبه 20 دی 1400 مانند روز گذشته شاهد کاهش قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز نسبت به عصر روز گذشته  بار دیگر در سراشیبی قرار گرفت و 230 تومان دیگر عقب نشینی کرد و بر روی 27 هزار  500 تومان ایستاد.

قیمت دلار در دو هفته اخیر سه کانال 30 ، 29  و 30 تومانی را شکسته و از سطح ۳۰هزار و ۱۵۰تومان به 27 هزار و 500 تومان رسید. مهم‌ترین عامل این کاهش سطح قیمت دلار را می‌توان اخبار منتشرشده از وین، دانست.

در بازار متشکل ارزی هم  دلار امروز با 25 هزار و 821 تومان روانه بازار شد و در نیمه روز به 25 هزارو 518 تومان رسید که در واقع کاهش 303 تومانی را نشان می دهد. 

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی هم  در سومین روز این هفته قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر  این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۳۰۷(بیست و شش هزار  و سیصد و  هفت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۸۳۸ (بیست و شش هزار و هشتصد و سی و هشت تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۹,۹۲۰  ( بیست و نه هزار و نهصد و بیست تومان) و قیمت فروش یورو  ۳۰,۵۲۵(سی  هزار  پانصد و بیست  و پنج  تومان) است.

قیمت درهم ریزش کرد

قیمت درهم این روزها زیر مرز 8 هزار تومان در حال عقبگرد است. درهم از ابتدای این هفته با کاهش قیمت دلار  هم مسیر شده است.  قیمت درهم امروز 60 تومان ریزش کرد و بر روی 7 هزار و 550 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 731  تومان به دست می‌آمد که اندکی نسبت به قیمت  دلار در بازار بالا تر بود. 

قیمت سکه دوباره پایین رفت

قیمت اونس طلا امروز  نسبت به روز شنبه  تقریبا 5 دلار کاهش را ثبت کرد و با 1792 دلار معامله شد. قیمت دو فلز گران بهای داخلی هم این روز ها در سراشیبی قرار گرفته است قیمت طلا 18 عیار امروز 15 هزار  و 700 تومان از روز گذشته ارزان تر بود و با 1میلیون و 177هزارو 900 تومان مبادله شد. 
 
اقتصادنیوز  در پیش بینی روند قیمت سکه در بازار امروز اعلام کرد قیمت سکه امروز در صورتی بر مدار افزایش قرار می گیرد که قیمت اونس طلا یا قیمت دلار بالا برود و در غیراینصورت افت قیمت فلز گران بهای داخلی ادامه پیدا خواهد کرد.  
 
قیمت سکه امروز با افت قیمت اونس طلا و قیمت دلار به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد. این فلز زرد رنگ امروز 80 هزار تومان از روز گذشته پایین تر بود و با 12 میلیونو 340 هزار تومان معامله شد. 

 برجام در بازار دلار تهران 

بازار ارز امروز هم حول محور برجام چرخید و اظهارات خطیب زاده درباره مذاکرات هسته ای مورد توجه معامله گران قرار گرفت. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: ما هیچ تاریخ ساختگی را قبول نداریم و از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیستیم. طرف مقابل در دور هفتم وقت‌کشی زیادی کرد و بعد پذیرفت درباره ابتکارات ایران مذاکره کند.

هیأت ایران از این توان برخوردار است و این سوال را باید کرد که آیا هیات‌های دیگر با این توان تصمیم گیری در وین حاضر هستند و آیا ایران فقط باید تمام تلاش خود را بکند و ابتکارات و موضوعات را با دقت مطرح کنند و آیا انتظار است طرف مقابل نیز چنین کنند.اگر این اراده و سطح از توانایی در طرف مقابل دیده شود، می‌توان گفت با کمترین زمان ممکن می‌توان به توافق خوب، قابل اتکا و پایدار رسید.تغییر مذاکره‌کنندگان آلمانی به خاطر تغییر دولت در آلمان و تغییر مذاکره‌کننده انگلیسی به خاطر بازنشستگی نماینده قبلی بوده است.در وین، هم موانع موضوعی داریم و هم موقعیتی. در موضوع هسته‌ای پیشرفت های خوبی داشتیم و می‌توانیم توافقات خوبی داشته باشیم.

نخست وزیر اسرائیل هم درباره توافق برجام اعلام کرد:ما به هیچ توافق هسته ‎ای با ایران پایبند نخواهیم بود و آزادی عمل را حفظ خواهیم کرد. هرگونه توافقی با ایران برای اسرائیل الزام آور نخواهد بود. تل آویو بخشی از هیچ توافقی با ایران نیست.ایران و نیرو‌های نیابتی آن مهم‌ترین چالش ‎ها هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید