گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

فرصت استثنایی خرید طلا/ آیا قیمت طلا حباب دارد؟

کدخبر: ۴۶۷۸۱۸
اقتصادنیوز: برخی معتقدند حباب قیمت طلا به واسطه انبساط پولی دوران پاندمی بسیار بزرگ شده است و با تخلیه این حباب یک فرصت خیلی خوب برای خرید در اواخر سال 2023 ایجاد می‌شود.
فرصت استثنایی خرید طلا/ آیا قیمت طلا حباب دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت. قیمت طلا در روز چهارشنبه تا نزدیکی 1830 دلار نیز رسیده بود، اما در پایان معاملات روز پنج‌شنبه مرز 1800 دلار را از دست داد و روی 1791 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در معاملات روز جمعه قدری رشد کرد، اما نتوانست به بالای مرز 1800 دلار بازگردد. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی 1797 دلار قرار گرفت. فلز گرانبها فردا هفته کاری خود را در حالی آغاز می‌کند که گزارش‌های بازار کار آمریکا که در روز جمعه منتشر شدند، از پیش‌بینی‌ها پایین‌تر بودند. وضعیت ضعیف اشتغال فدرال رزرو را برای اجرایی کردن سیاست‌های انقباضی خود در تنگنا قرار می‌دهد و به کمک قیمت طلا می‌آید.

بیت کوین و دلار

آیا قیمت طلا حباب دارد؟

برخی تحلیل‌گران معتقدند دارایی‌های مانند طلا به واسطه سیاست‌های انبساطی که در دوران پاندمی اجرا شد، حباب بزرگی پیدا کرده‌اند و این حباب قیمتی در نهایت تخلیه خواهد شد. این تحلیل‌گران می‌گویند با تخلیه این حباب یک فرصت فوق‌العاده برای خرید در اواخر سال 2023 به وجود خواهد آمد.

بازدهی هفتگی قیمت بیت کوین و اتریوم منفی بود

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 29 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 41 هزار و 789 دلار قرار داشت و طی یک هفته گذشته تغییرات منفی قابل توجهی را به ثبت رسانده بود. بازدهی 7 روزه بیت کوین منفی 11.4 درصد گزارش می‌شد. سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 790 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 3.8 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز در طول هفت روز گذشته حدود 16.6 درصد پایین آمده بود و 3 هزار و 120 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم 371 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 7.2 درصد گزارش می‌شد.

آیا افت قیمت بیت کوین ادامه می‌یابد؟

فدرال رزرو اعلام کرده است که با توجه به فشارهای تورمی ممکن است در مورد تغییر جهت سیاست‌های پولی و حذف بسته‌های حمایتی با جدید بیشتری اقدام کند و برخی می‌گویند اگر این امر محقق شود، قیمت بیت کوین ظرفیت افت بیشتر را نیز خواهد داشت. به طور کلی می‌توان گفت قیمت بیت کوین و طلا در دوران پاندمی و به واسطه انبساط پولی، رشد قابل توجهی را به ثبت رساندند. اگر بانک‌های مرکزی دنیا بتوانند بر مشکل تورمی که آن انبساط پولی ایجاد کرد، فائق آیند، خطر بزرگی در انتظار قیمت طلا و ارزهای دیجیتال خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید