نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

پیش بینی قیمت سکه 18 دی از مسیر دلار و برجام

کدخبر: ۴۶۷۴۵۱
اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات نقدی هفته گذشته کانال 13 میلیون تومان را از دست داد، اما معامله گران قیمت سکه را برای امروز شنبه 18 دی دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟
پیش بینی قیمت سکه 18 دی از مسیر دلار و برجام

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه امامی سه شنبه گذشته با شوک ادامه کاهش قیمت دلار و از دست رفتن حمایت ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومانی مواجه شد.

همین امر موجب شد که قیمت سکه کانال ۱۳میلیون تومان را از دست  بدهد . این‌فلز گران بهای داخلی روز چهارشنبه گذشته نیز در همین کانال باقی ماند و نتوانست به مرز ۱۳  میلیون تومان برگردد. قیمت سکه در معاملات نقدی روز چهارشنبه بر روی ۱۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان‌ایستاد. قیمت دلار در معاملات شب گذشته به روند کاهشی روز های گذشته خود ادامه داد . قیمت اونس طلا نیز مرز مهم ۱۸۰۰ دلار را از دست داده بود. 

پیش بینی تحلیگران بازار سکه 

برخی از تحلیگران  بازار سکه معتقدند اگر در هفته های آتی، مذاکرات هسته ای به نتیجه ای برسد، سکه امامی می تواند در بین تمام بازارها بیشترین افت را تجربه کند. دلیل این موضوع آن است که فلز گران بهای داخلی در شرایط کنونی حباب قیمتی سنگینی دارد و قیمت بازار فاصله زیاد و معناداری با ارزش ذاتی سکه گرفته است.

آنها معتقدند اگر در معاملات امروز قیمت دلار محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، سکه درجهت کاهشی حرکت خواهد کرد و حمایت حساس ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست خواهد داد. اگر سکه چنین حمایتی را از دست بدهد، ممکن است افت خود را تا محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ادامه دهد.

اما در معاملات پشت خطی  شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز شنبه  18 دی  دی 1400 را چگونه  پیش بینی کرده اند؟ 

نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه  در معاملات پشت خطی شب گذشته هم مانند روز چهارشنبه در   کانال 12 میلیون تومان قرار داشت. قیمت سکه دیشب در معاملات پشت خطی بر روی 12 میلیون و 805 هزار تومان قرار گرفت که نسب به معاملات پشت خطی سه شنبه  شب 90 هزار تومان ارزان شده بود. قیمت سکه سه شنبه شب بر روی 12 میلیون و 895  هزار تومان قرار داشت. 

همچنین در اکوایران ببینید : اصلاحات اقتصادی با فشار اجتماعی؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید