پیش بینی بازارها دوشنبه 13 دی 1400

بازار خودرو در حالت انتظار /آرامش در بازار مسکن

کدخبر: ۴۶۶۴۵۰
اقتصادنیوز: بازارها از امروز دوباره بعد از گمانه زنی ها و سیگنال های مثبت، با حساسیت بیشتر مذاکرات وین در سال نو میلادی را دنبال میکنند.
بازار خودرو در حالت انتظار /آرامش در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها منتظر از سرگیری مذاکرات وین در سال نو میلادی است، به نظر می رسد هر چه به اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن) با توجه به ضرب الاجل ها نزدیک تر می شویم، حساسیت ها بیشتر می شود.

بازار ارز |  حرکت بعدی قیمت دلار 

در بازار ارز، قیمت دلار درحالی به کانال 29.3 هزار تومان وارد شد که دوباره غروب دیروز (در معاملات پشت خط) به سطوح قبلی برگشت. دلار فعلا در شرایط انتظار نسبت به ریزش بیشتر با مقاومت خریداران روبه روست. فروشندگان امیدوارند در روزهای آینده با انتشار اخبار جدید از روند مذاکرات، بازار دوباره سطوح پایینی را در نیمه اول کانال 29 هزار تومان تجربه کند و یا حتی به کانال پایین تر هدایت شود. با توجه به روند معاملات، احتمالا دلار در همان کانال فعلی به حرکت خود ادامه دهد. 

بازار سهام | شاخص بورس لغزنده است

شاخص بورس اگرچه روز یکشنبه مثبت بود اما روز دوشنبه تغییر جهت شاخص بورس احتمالا با شرایط لغزنده ای روبه رو خواهد بود. با توجه به توان بورس بازان در سمت عرضه و ادامه تردید حقیقی ها، جدال عرضه و تقاضا باحساسیت دنبال می شود. در صورت برتری فروشندگان و فعال شدن موقعیت های سمت عرضه، ممکن است شاخص مسیر نزولی را با شدت دنبال کند، هر چند که در سناریوی محتمل دیگری، شاخص ها با نوسان محدود دنبال می شود.

بازار خودرو | بازار خودرو در موقعیت انتظار

در بازار خودرو، قیمت خودرو در بازار با نوسان اندک اما متفاوتی دنبال شد. قیمت محصولات پرتیراژ سایپایی ها با افزایش مواجه شد اما قیمت محصولات پرتیراژ ایران خودرو همسو با دلار در نوسان روبه پایینی پیگیری شد. به نظر می رسد برخی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات وین در سال جدید تاکید دارند که احتمالا تا قبل از پایان ماه فوریه توافق جدی صورت گیرد. در این میان اما به تاثیر این اتفاقات، تحلیل حکایت از این دارد که رشد قیمت ها در بازار خودرو متوقف شود و معامله گران فعلا در شرایط انتظار به سر می برند.

بازار مسکن | مسیر متفاوت قیمت و معاملات مسکن

در بازار مسکن فعلا تغییرات جدی مشاهده نمی شود؛ در روند معاملات مسکن همچنان شاهد کاهش حجم معاملات هستیم اما روند قیمت مسکن متفاوت است. در برخی از نقاط پایتخت اگرچه نشانه های شیب صعودی قیمت به چشم می آید اما در برخی از مناطق پایتخت هم همچنان فروشندگان با تخفیف معاملات خود را دنبال می کنند.

مهمترین رویدادها از اخبار موثر بر بازار مسکن، مربوط به جزییات جدید از طرح نهضت تولید ملی مسکن است؛ بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی اگرچه امکان ثبت نام مجردها فراهم شده اما در زمان تحویل مسکن، فرد مجرد باید متاهل شده باشد. همچنین قرار است بیشتر ساخت و سازها براساس نظام فنی و مهندسی داخل طراحی شود، خبری که رستم قاسمی روی آن تاکید کرد.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین در روزهای تعطیلات سال نو میلادی

قیمت بیت کوین در محدوده مرزی 47 هزار دلار دنبال می شود. با توجه به تعطیلات سال جدید میلادی، پایین بودن ارزش معاملات در بیشتر بازارها طبیعی به نظر می آید. در این میان اخبار و رویدادهای موثری روی روند بازار رمز ارزها تاثیر گذار است؛ سخت گیری های دولت هند روی رمز ارزها، فشارهای فروش را بیشتر کرده است. اگرچه همسو با آن، برخی اخبار امیدوارکننده هم حکایت از این دارد که در سال 2022 احتمال بر تعداد کشورهایی که بیت کوین را به رسمیت می شناسند افزوده می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید