قیمت درهم پایین رفت

قیمت سکه و طلا در مسیر نزول/ رشد اندک دلار!

کدخبر: ۴۶۶۳۵۷
اقتصادنیوز : در باز ارز و طلای امروز یکشنبه 12 دی 1400 قیمت دلار متشکل اندکی رشد کرد و این در حالی است که قیمت سکه ، قیمت طلا و قیمت درهم نزولی بود.
قیمت سکه و طلا در مسیر نزول/  رشد اندک دلار!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار متشکل امروز  رشد اندکی را تجربه کرد. این اسکناس آمریکایی صبح امروز با قیمت 27 هزار و 172 تومان روانه بازار ارز شد و در پایان معاملات امروز 8  تومان بالا رفت و بر روی 27 هزار و 180 تومان قرار گرفت.

قیمت درهم پایین رفت

قیمت درهم امروز در ساعت 11:00 به وقت تهران بر روی 8 هزار و 115 تومان قرار داشت. درهم در ادامه معاملات بر خلاف قیمت دلار اندکی پایین رفت و با8 هزار و 55 تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  29 هزارو 586 تومان به دست می‌آمد .

قیمت سکه و طلا نزولی شد

امروز یکشنبه بازار جهانی طلا تعطیل بود قیمت اونس طلا روز گذشته 1829.8  دلار بود. اما در بازار داخلی امروز سرنوشت دو فلز گران بهای زرد رنگ نزولی بود.قیمت طلا 18 عیار امروز 8 هزار و 600 تومان عقب نشینی کرد و بر روی 1 میلیون و 290 هزار و 300 تومان قرار گرفت. قیمت سکه نیز امروز 30 هزار تومان از ارزش خود را از  دست داد و با 13 میلیون و 65 هزار تومان معامله شد. 

برداشت بازار دلار از مذاکرات برجام

فردا مذاکرات احیای برجام بعد از تعطیلات سال نو میلادی از سر گرفته می‌شود، برخی دیپلمات‌های حاضر در روند مذاکرات وین اظهار امیدواری کرده‌اند تا کمتر از یک ماه دیگر توافق حاصل شود. رابرت مالی معتقد است ایران تا همینجای کار برنامه هسته‌ای خود را گسترش داده است و به زودی تلاش برای احیای برجام مانند تلاش برای جان دادن به یک مرده خواهد بود. برخی تحلیل‌گران داخلی نیز دستیابی به توافق را بعید ارزیابی می‌کنند، اما روند قیمتی دلار تا اینجای کار نشان می‌داد امید به احیای برجام در بازار ارز داخل هنوز از دست نرفته است و فعالان بازار شانسی برای حصول توافق قائلند. این هفته می‌تواند در تعیین روند قیمتی دلار تعیین‌کننده باشد، زیرا احتمالا از دوشنبه مذاکرات وارد فاز جدی‌تری خواهد شد و اخبار و سیگنال‌های خروجی اهمیت بیشتری خواهند داشت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید