ردپای هند و السالوادور در بازار رمزارزها؛

اتریوم از بیت کوین جلو زد /دوج کوین به مریخ می‌رود؟

کدخبر: ۴۶۶۳۴۲
اقتصادنیوز : طی 24 ساعت گذشته، معاملات اتریوم وضعیت بهتری نسبت به بیت کوین داشته و حدود 1.5 درصد رشد کرده است.
اتریوم از بیت کوین جلو زد /دوج کوین به مریخ می‌رود؟

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز وضعیت بازار بیت کوین به نسبت دیروز شرایط مناسب تری را سپری کرد. قیمت بیت کوین نسبت به روز گذشته بیش از نیم درصد رشد کرد که رقم چشمگیری نیست اما امیدوارکننده است.

قیمت بیت کوین امروز به بالای 47 هزار دلار رسید و در محدوده 47300 دلار معامله می شود. اما ارزش معاملات آن کاهش چشمگیری داشته و به 22 میلیارد تومان رسیده است. زیان این ارز دیجیتال هم در مقیاس هفتگی به حدود 5.5 درصد رسیده که نسبت به دیروز بهبود خوبی داشته است.

فعالان بازار ارزهای دیجیتال معتقدند سخت گیری های اخیر دولت هند درباره این بازار، یکی از عواملی است که اخیرا فشار فروش را روی رمز ارزها افزایش داده است.

از سوی دیگر اخبار خوبی درباره رمز ارزها به گوش می رسد که امیدوارکننده است؛ از جمله اینکه نجیب ابوکیله، رئیس ‌جمهور السالوادور اعلام کرده دو کشور دیگر هم در سال ۲۰۲۲ راه السالوادور را دنبال خواهند کرد و بیت کوین را به ‌عنوان ارز رسمی کشور خود می ‌پذیرند.

بیت کوین و اتریوم

اتریوم یک قدم جلوتر از بیت کوین

طی 24 ساعت گذشته، اتریوم وضعیت بهتری نسبت به بیت کوین داشت و حدود 1.5 درصد رشد کرده است. گرچه بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال منفی 7.5 درصد بوده و از این نظر شرایط بدتری نسبت به بیت کوین دارد، اما در مدت زمان یک روزه، یک قدم جلوتر از بیت کوین بوده است.

قیمت اتریوم حوالی 3750 دلار معامله می شود و ارزش معاملات آن طی روز گذشته بیش از 9 میلیارد دلار بوده است. تحلیلگران معتقدند اتریوم درصورت عبور از مرز روانی 4 هزار دلار می تواند یک دوره رشد دیگر را رقم بزند.

دوج کوین در مریخ!

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان که علاقه اش به دوج کوین شهرت جهانی دارد، دوباره درباره این ارز دیجیتال اظهار نظر کرده است. او اعلام کرده دوج کوین یک انتخاب احتمالی به عنوان واحد پول مریخ خواهد بود. با این حال فعلا خبری از جهش های عجیب این ارز دیجیتال نیست.

در میان 50 ارز دیجیتال برتر بازار، بیشترین رشد مربوط به Harmony و Internet Computer است که بیش از 10 درصد رشد کرده اند. نکته جالب درباره 50 ارز دیجیتال برتر این است که به جز The Sandbox و Polygon هیچ کدام منفی نبوده اند و افت همین دو مورد هم کمتر از نیم درصد بوده است.

اما در نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال و در میان 16244 ارز دیجیتالی که وبسایت معتبر «کوین مارکت کپ» آن ها را پوشش می دهد، بیشترین رشد روزانه مربوط به HeroesOfCrypton بوده که 470 درصد رشد کرده است. NinjaFloki هم با رشد 290 درصدی در رده دوم است.

در میان نمادهای منفی هم NFTLootBox با افت 99.98 درصدی در یک قدمی صفر شدن قیمت است! Shira inu هم طی شبانه روز گذشته 64 درصد افت کرده و در رده دوم قرار دارد.

کاهش 22 درصدی ارزش معاملات

طی 24 ساعت گذشته، ارزش معاملات بازار ارزهای دیجیتال کاهش چشمگیر 22 درصدی را ثبت کرده و به 64 میلیارد دلار رسیده است. از این رقم، 49 میلیارد دلار، معادل 75 درصد کل ارزش معاملات مربوط به معاملات استیبل کوین ها بوده است.

هم اکنون ارزش بازار ارزهای دیجیتال 2.24 تریلیون دلار است که نسبت به دیروز بیش از یک درصد رشد را نمایش می دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید