تحقق نسبی پیش‌بینی‌ها درباره بازار امروز

فصل آلت کوین ها رسید /اتریوم پشت سر بیت‌کوین

کدخبر: ۴۶۵۵۰۲
اقتصادنیوز: یک بار دیگر بازار رمز ارزها با افتی نسبتا چشمگیر مواجه شد. امروز قیمت بیت کوین و اتریوم تا بیش از سه درصد افت کرد و البته در حال حاضر، در حوالی منفی 2.5 درصد معامله می شوند.
فصل آلت کوین ها رسید /اتریوم پشت سر بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز همان طور که انتظار می رفت، بیت کوین پس از پایین آمدن از میانگین 100 کندلی[نمودار میله‌ای] در تایم فریم[دوره زمانی] یک ساعته، با یک افت دیگر مواجه شد و امروز به قیمت 47 هزار دلار رسید. در کانال 47 هزار دلار، دیگر آن چشم انداز صعودی که تا چند روز قبل وجود داشت، وجود ندارد. تا همین چند روز قبل گفته می شد که بیت کوین خودش را برای یک صعود جدید آماده می کند اما دو روز متوالی بد برای بیت کوین، این چشم انداز را تا حدودی از بین برده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 29 میلیارد دلار بوده است. اما نکته مهم درباره ارز دیجیتال شماره یک بازار، کاهش دامیننس آن به زیر 40 درصد است. دامیننس بیت کوین به نسبت بین سهم بازار بیت کوین در مقایسه با ارزهای دیگر گفته می شود که اصطلاحا آن را «نرخ تسلط بیت کوین» هم می نامند. پایین‌ترین سطح ثبت شده دامیننس بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۸ با عدد ۳۶.۷ درصد بوده است.

اتریوم پشت سر بیت‌کوین

اتریوم هم مانند بیت کوین، به همان میزان افت کرد. صبح امروز میزان افت اتریوم بیش از 3 درصد بود و هم اکنون در محدوده منفی 2.5 درصد معامله می شود. اتفاقی که امروز برای اتریوم افتاد این بود که نه تنها کانال 3800 دلاری را دید، بلکه وارد کانال 3700 دلار هم شد. ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از 15 میلیارد دلار بوده است.

وبسایت fxstreet در تحلیل تکنیکالی که برای اتریوم داشته، اعلام کرده درصورت از دست رفتن قیمت 3768 دلار، قیمت اتریوم می تواند 22 درصد دیگر هم افت کند.

آلت کوین ها قدرت می گیرند

همزمان با کاهش نرخ تسلط بیت کوین به زیر ۴۰ درصد، برخی از کارشناسان بر این باورند که آغاز فصل آلت کوین ها نزدیک است؛ به این معنا که صعود آن ها چشمگیرتر از نوسانات بیت کوین باشد و نگاه معامله گران را معطوف به خود کند.

امروز در میان 50 نماد برتر بازار، Aave با سقوط 12 درصدی، بیشترین افت را ثبت کرد. Cosmos و Tezos هم بیش از 8 درصد افت داشتند که در رده های بعدی قرار می گیرند. اما در میان نمادهای مثبت، UNUS SED LEO و Fantom هر کدام بیش از 5 درصد رشد کرده اند و بدون توجه به تابلو قرمز رنگ ارزهای دیجیتال، روند رو به رشدی داشته اند.

اما در میان تمام چند هزار ارز دیجیتال، بیشترین رشد را Primecoin داشته که حدود 250 درصد بالا رفته. Lady Uni و ULAND هم هر کدام حدود 150 درصد رشد کرده اند.

بیشترین افت هم مربوط به CryptoMafia با افت 100 درصدی بوده است! CarsAutoFinance نیز 90 درصد افت کرده است.

کاهش ارزش معاملات و ارزش بازار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نسبت به روز گذشته با افت 2.7 درصدی، به 2.25 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم طی 24 ساعت گذشته بیش از 94 میلیارد دلار بوده که نسبت به روز قبل، حدود 6 درصد کاهش داشته است.

از کل مجموع معاملات، 74 میلیارد دلار مربوط به استیبل کوین ها بوده که معادل 78 درصد ارزش معاملات می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید