100 میلیارد دلار معامله در روز قرمز ارزهای دیجیتال

ریزش قیمت بیت کوین، اتریوم و آلت کوین ها

کدخبر: ۴۶۵۱۵۴
اقتصادنیوز: قیمت بیت کوین با کاهش بیش از سه درصدی، به قیمت حدود 49100 دلار رسیده است. اتریوم هم با بیش از 3 درصد افت، در محدوده قیمت 3900 دلار معامله می شود.
ریزش قیمت بیت کوین، اتریوم و آلت کوین ها

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین طی شبانه روز گذشته وضعیت چندان خوبی نداشت و بیش از هزار دلار از قیمت آن کاسته شده است. گرچه این افت در بازار رمز ارزها عددی نیست که از نظر معامله گران نگران کننده به نظر برسد، اما همین که ارز دیجیتال اول بازار به زیر 50 هزار دلار رسیده، از نظر روانی روی بازار تاثیر گذاشته است.  

نگاه بازار ارزهای دیجیتال همیشه به بیت کوین بوده و به همین دلیل رشد یا افت آن، برای تمام بازار اهمیت دارد. اخیرا اعلام شده در سال 2021 بیش از 100 میلیون توئیت که در آن بیت کوین منشن شده، منتشر شده است که همین موضوع نشان دهنده اهمیت بیت کوین برای بازار ارزهای دیجیتال است.  

اتریوم دوباره از 4 هزار دلار پایین تر آمد

قیمت اتریوم امروز دوباره به زیر 4 هزار دلار رسید. این ارز دیجیتال هم اکنون با قیمت حدود 3900 دلار و با افت 3.7 درصدی معامله می شود. ارزش معاملات آن هم طی روز گذشته بیش از 14 میلیارد دلار بوده است. 

برای معامله گران اتریوم، قیمت 4 هزار دلاری اهمیت زیادی دارد و حالا که این قیمت از دست رفته، باید در انتظار واکنش معامله گران بزرگ باشند تا جهت بازار مشخص شود. ارزش بازار اتریوم با افت امروز به 464 میلیارد دلار رسیده است. 

آلت کوین ها به دنبال بیت کوین!

طبق روال اکثر مواقع، این بار هم با افت قیمت بیت کوین، آلت کوین ها هم منفی شدند و اکثر آن ها افت کردند. در این میان بعضی از آلت کوین ها با هیجان بیشتری نسبت به بیت کوین افت کردند و البته بعضی از آن ها از این افت در امان ماندند.

در میان 50 ارز دیجیتال برتر بازار، Theta Network تنها ارزی بوده که بیش از 10 درصد افت کرده است. «ترا» و «هلیوم» هم افت 9 درصدی داشته اند و «فانتوم» با افت 8 درصدی مواجه شده است.

در طرف دیگر ماجرا، میزان رشد آن دسته از ارزهای دیجیتال که مثبت بوده اند بسیار محدود و کوچک بوده. به جز IOTA که 4 درصد رشد کرده و Filecoin که رشد 1 درصدی را ثبت کرده، هیچ کدام از 50 ارز دیجیتال برتر بازار نتوانسته حتی به میزان یک درصد هم رشد کند.

اما درصورتی که زاویه دید را از 50 ارز دیجیتال برتر به تمام بازار ارزهای دیجیتال گسترش بدهیم، با مواردی استثنایی مواجه خواهیم شد. طی شبانه روز گذشته Multi-Farm Capital رشد 1800 درصدی را ثبت کرده که تا این لحظه صدرنشین رشد روزانه بازار است. پس از آن هم PAPPAY با رشد 580 درصدی قرار دارد. RailNode اما بیشترین افت را با سقوط 98 درصدی نشان می دهد.

کاهش 3 درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتالی

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 3.3 درصدی به 2.31 تریلیون دلار رسیده است. طی شبانه روز گذشته ارزش معاملات بازار معادل 100 میلیارد دلار بوده که نسبت به روز قبل با 35 درصد افزایش مواجه شده است. از این رقم، 78 میلیارد دلار مربوط به معاملات استیبل کوین ها بوده است.

همچنین در اکوایران ببینید  : داستان فراری بازار ارز ایران

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید