گزارش اقتصادنیوز از بازار پاییزی خودرو؛

الاکلنگ در بازار خودرو /قیمت خودروهای پرطرفدار

کدخبر: ۴۶۳۹۷۹
آخرین روزهای پاییز برای بازار خودرو با کاهش قیمت همراه بود. قیمت خودروها در آخرین روزهای پاییز و روزهای ابتدایی زمستان همچون همیشه با بازار ارز همراه شد و همزمان با نوسانات نرخ دلار ابتدا نوسانی رو به رشد و پس از آن نوسانی نزولی در پیش گرفت.
الاکلنگ در بازار خودرو /قیمت خودروهای پرطرفدار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، نرخ دلار در چهارراه استانبول ابتدا کمی نزولی شد و پس از آن در روزهای پایانی هفته رشد کرد و نرخ این ارز پرطرفدار مثبت شد، همین اتفاق در بازار خودروها نیز تکرار شد.

پرونده خودروهای پرطرفدار کاهشی بسته شد

قیمت خودروهای پرطرفدار در روزهای ابتدایی هفته کمی افزایش یافت و پس از آن دوباره نزولی شد و پرونده معاملاتی تمامی خودروهای پرطرفدار به جز دو خودرو نسبت به هفته قبل با کاهش قیمت بسته شد. 

در این هفته بازار خودرو با یک الاکنگ قیمتی هم روبرو بود بطوریکه «دنا پلاس توربواتومات» هفته سپری شده را با رشد 10 میلیونی به پایان رساند و در مقابل «کوییکR» در این مدت افتی 8 میلیونی در بازار داشت.  

وضعیت بازار خودرو

در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، قیمت «سمندLX با موتورEF7» ، «سمند سورن»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «پژو 206 تیپ2»،«پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار»، «شاهین»، «کوییک R»، «تیباصندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» کاهش یافت و در مقابل تنها دو خودروی «دنا پلاس توربواتوماتیک» و «کوییک معمولی»، هفته را با افزایش قیمت نسبت به هفته قبل به پایان رساندند. 

این هفته در بازار خودروها، هیچ خودرویی با ثبات قیمت همراه نبود و نوسان صعودی یا نزولی اتفاقی بود که در تمامی بازارها ثبت شد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

بازار خودروها در روزهای پایانی پاییز و دو روز ابتدایی زمستان، خانواده کوییک هم افزایش قیمت و هم کاهش قیمت داشتند. «کوییک معمولی» با افزایش 2 میلیون تومانی قیمت 199 میلیون تومانی شد و به مرز 200 میلیون تومان رسید اما در مقابل «کوییک R» با کاهش 8 میلیون تومانی رکورددار کاهش قیمت در بازار خودروها شد و 195 میلیون تومان قیمت خورد.  

«شاهین» هم این هفته با خودروهایی که این هفته روند نزولی داشتند، همراه شد و افت 1 میلیون تومانی را در کارنامه معاملاتی خود نسبت به هفته قبل ثبت کرد، این خودرو 345 میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین 3

قیمت تیبا در بازار خودرو

سایه روند نزولی قیمت ها بر سر خانواده تیبا هم افتاد. این هفته «تیبا صندوقدار» 1 میلیون تومان ارزان شد و 179 میلیون تومان به فروش رفت. «تیبا 2 معمولی» هم با 4 میلیون تومان کاهش قیمت، 182 میلیون تومانی قیمت خورد.

«ساینا» دیگر خودرویی بود که این هفته افزایش قیمت قابل توجهی را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. این خودرو در مقایسه با هفته قبل کاهش قیمت 5 میلیون تومانی را تجربه کرد و توسط فعالان بازار خودروها 191 میلیون تومان قیمت داده شد.    

تیبا 3

قیمت محصولات پژو در بازار

خانواده پژو 206 نیز این هفته با روند نزولی قیمت ها همراه بود. «پژو 206 تیپ 2» در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و 272 میلیونی تومانی شد، «پژو 206 تیپ 5» هم در این هفته کاهش قیمت یک میلیون تومانی را ثبت کرد و 309 میلیون تومان به فروش رفت. اما صندوقدار این خانواده یعنی «پژو 206 صندوقدار» این هفته کاهش قیمت پنج میلیونی را تجربه کرد و به گفته فعالان بازار خودروها 306 میلیون تومان دست به دست شد.

پژو 3

قیمت خانواده سمند در بازار

روند بازار خودرو، خانواده سمند را هم با خود همراه کرد، «سمند LX با موتورEF7» که هفته پیش یک میلیون تومان افزایش قیمت یافته بود، این هفته با کاهش یک میلیون تومانی قیمت رو به رو شد و 280 میلیون تومان به فروش رسید. «سمند سورن» هم 2 میلیون تومان در مقایسه با هفته قبل ارزان شد و با قیمت 307 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

سمند 3

قیمت سایر خودروهای پرطرفدار

آخرین روزهای پاییز برای سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم با نوسان پشت سر گذاشته شد. «رانا پلاس» با افت 2 میلیون تومانی قیمت 307 میلیون تومانی شد.

«دنا پلاس توربو» رکورددار افزایش قیمت در بازار بود و ثبت افزایش 10 میلیون تومانی قیمت به مرز نیم میلیارد تومان رسید. این خودرو حالا تنها یک میلیون تومان تا نیم میلیارد فاصله دارد. فعالان بازار خودروها «دنا پلاس توربو» را در هفته ای که پشت سر گذاشته شد 499 میلیون تومان قیمت دادند. «دنا معمولی» هم با کاهش 2 میلیون تومانی قیمت 354 میلیون تومانی شد.

رانا 3

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید