کاهش خروج پول حقیقی از بازار سهام؛

توقف خروج سرمایه از بورس

کدخبر: ۴۶۳۷۳۵
اقتصادنیوز: بورس برای چهارمین هفته پیاپی با خروج نقدینگی حقیقی مواجه بود. اما این روند در آخرین روز کاری هفته متوقف شد.
به گزارش اقتصادنیوز، در هفته اخیر روند خروج نقدینگی حقیقی از بورس برای چهارمین هفته پی در پی ادامه داشت و تا روز سه‌شنبه رکورد 19 روز خروج پیاپی پول حقیقی ثبت شد اما این روند روز چهارشنبه متوقف شد و در اولین روز زمستان 174 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بازار وارد شد.

در هفته اخیر، بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، پانزدهمین روز خروج پول حقیقی را پشت سر گذاشته بود. روز شنبه 101 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به 414 میلیارد تومان افزایش یافت.

خروج پول حقیقی روز دوشنبه ادامه پیدا کرد و در این روز 260 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. این رقم در روز سه‌شنبه به 167 میلیارد تومان رسید. در مجموع 19 روز کاری پی در پی 5 هزار و 974 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد.

بدین ترتیب در اولین روز معاملاتی دی ماه سهامداران حقیقی به بازار بازگشتند اما در مجموع کل هفته 768 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 153 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش 66 درصدی داشته است. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید