در آخرین روزهای پاییز 1400 رخ داد؛

سه جهت قیمتی در بازار خودرو + جدول

کدخبر: ۴۶۲۳۵۸
اقتصادنیوز: بازار خودرو آخرین روزهای پاییز 1400 را بسیار عجیب و غیرقابل پیش بینی پشت سر می گذارد. پیش‌بینی هایی که همگی از افزایش قیمت خودروها حکایت داشتند، در هفته اخیر درست از آب در نیامدند و بازار به کاهش قیمت ناچیز خودروها ختم شدند.
سه جهت قیمتی در بازار خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد در شرایطی که نوسانات قیمت دلار، افزایش  18 درصدی قیمت رسمی خودروها توسط خودروسازان و اخبار ضد و نقیض مذاکرات وین، باعث شده بود تمام پیش بینی ها حول افزایش قیمت خودروها در بازار آزاد بچرخد، قیمت ها نه تنها رشد نکرد، بلکه بسیاری از خودروهای پرطرفدار یک تا پنج میلیون تومان کاهش  ارزش داشتند.

در این هفته، سمند سورن، دنا پلاس توربو و تیبا 2 معمولی افت قیمت داشتند. در مقابل سمند LX، دنا معمولی، پژو 206 تیپ 2، پژو 206 صندوقدار و کوییک معمولی، افزایش قیمت یافتند و رانا پلاس، پژو 206 تیپ 5 و تیبا صندوقدار هم ثبات قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند.

همچنین دراین هفته ، کوییکR با افزایش قیمت 4 میلیون تومانی رکورددار رشد قیمت در بازار خودروهای داخلی بود.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در هفته اخیر، خانواده کوییک هم افزایش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند. در این هفته «کوییک معمولی» با افزایش دو میلیون تومانی 197میلیونی شد و «کوییکR» نیزچهار میلیون تومان گران شد شد و 203 میلیون تومان قیمت خورد.

«شاهین» محصول دیگر گروه سایپا در این هفته جزو خودروهایی بود که ثبات قیمت داشت و در کارنامه معاملاتی خود هیچ تغییر قیمتی را ثبت نکرد. این خودرو در هفته ای که گذشت، 346 میلیون تومان خرید و فروش شد.

شاهین 26

قیمت تیبا در بازار خودرو

در این هفته، خانواده تیبا، نیز ثبات و کاهش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. «تیبا صندوقدار» همچون هفته قبل 180 میلیون تومانی بود و «تیبا 2 معمولی» هم با 3 میلیون تومان کاهش، 186 میلیون تومانی قیمت خورد.

ساینا که در هفته قبل با 11 میلیون تومان رشد، رکورددار افزایش قیمت در بازار بود، این هفته یک میلیون تومانی در بازار افزایش قیمت داشت و قیمت آن به 196 میلیون تومان رسید.    

تیبا 26

قیمت محصولات پژو در بازار

خانواده پژو 206 نیز این هفته هم ثبات داشتند و هم افزایش قیمت را در بازار ثبت کردند. «پژو 206 تیپ 2» در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، یک میلیون تومان رشد قیمت داشت و 273 میلیونی تومانی شد. اما «پژو 206 تیپ 5» در این هفته همچنان 310 میلیون تومانی بود و بدون تغییر در بازار دست به دست شد. صندوقدار این خانواده یعنی «پژو 206 صندوقدار» هم 2 میلیون تومان در این هفته گران شد و 311 میلیون تومان به فروش رسید.

پژو 26

قیمت خانواده سمند در بازار

خانواده سمند اما در روزهای پایانی پاییز راه هایی جدا از هم را رفتند، قیمت «سمند LX با موتورEF7» افزایش یک میلیونی یافت و «سمند سورن» هم یک میلیون تومان در مقایسه با هفته قبل ارزان شد. این دو خودرو به ترتیب این هفته با قیمت های 281 و 309 میلیون تومان به فروش رفتند.

سمند 26

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان خودروهای پرطرفدار بازار، در هفته اخیر، «رانا پلاس» ثبات قیمت داشت و همچنان 309 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «دنا پلاس توربو» این هفته یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و 489 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم با افزایش قیمت 3 میلیون تومانی 356 میلیون تومان دست به دست شد.  

رانا 26

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید