پیش بینی بازارهای 25 آذرماه 1400

سیگنال لحظه آخری برجام به بازارها /قیمت خودرو تکان خورد

کدخبر: ۴۶۲۱۶۱
اقتصادنیوز: تحولات جدید در مذاکرات وین همزمان با اقدام ایران در دادن دسترسی های بیشتر به آژانس، سیگنال مثبتی به بازارها ارسال کرد.
سیگنال لحظه آخری برجام به بازارها /قیمت خودرو تکان خورد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها در هفته ای که سپری شدند متاثر از نرخ دلار شاهد نوسان بودند. البته همچنان معامله گران در بیشتر بازارها در وضعیت انتظار به سر می برند و تعیین تکلیف درباره مذاکرات وین می تواند وضعیت را تا حدودی تغییر دهد. 

شیبا اینو در یک صرافی بزرگ لیست شد

 

بازار ارز | دلار تغییر مسیر می دهد؟

در بازار ارز البته قیمت دلار در همان محدوده قیمت های بعدارظهر روز سه شنبه باقی ماند. هر چند که با اقدام ایران در زمینه اجازه نصب دوربین های جدید سازمان انرژی اتمی در سایت کرج سیگنال های مثبتی در دور جدید مذاکرات وین ارسال شد. امریکا از این موضوع استقبال کرده و بررسی جلسه شورای حکام تا پایان سال جاری میلادی را منتفی دانست. متاثر از این تحولات جدید تا حد زیادی از تب هیجانی دلار کاسته شد و دلار اندکی افت کرد.

امروز دلار در انتظار خبرهای تکمیلی درباره این دور مذاکرات است، عده ای می‌ گویند که خبر توافق با آژانس می‌تواند دلار را کاهشی‌تر کند. عده‌ دیگری از معامله‌گران با نگاه به درجا زدن قیمت، عقیده داشتند که دلار درحال کف‌سازی است.

بازار سهام | توان نابرابر خریداران و فروشندگان

در بازار سهام شاخص ها با بازدهی منفی روبه رو شدند و در چند ماه اخیر با بیشترین بازدهی منفی روبه رو شدند. خریداران حقیقی در شرایط مردد نسبت به آینده همچنان در پی خروج از بازار سهام اند و البته بخشی از این پول ها به سمت صندوق های با درآمد ثابت کوچ میکنند. همین روند را می توان برای هفته آینده هم مشاهده کرد که معامله گران در سمت عرضه و تقاضا با توان نابرابری معاملات را به پیش می برند. 

بازار خودرو | نه خریداری هست و نه فروشنده ای

در بازار خودرو همزمان با بازگشت قیمت دلار به کانال 30 هزار تومان، فعالان خودرو هم شاهد افزایش قیمت محصولات پرتیراژ تا 4 میلیون تومان هم بودند. روند معاملات نشان می دهد هنوز نه خریداری و نه فروشنده ای در بازار نیستند. تغییرات بازار خودرو مطمئنا متاثر از بازار ارز و مذاکرات برجامی در وین خواهد بود که می تواند بازار را جهت دهد. 

بازار مسکن | سیگنال ابلاغیه مهم اوراق تسه 

بازار مسکن فعلا در شرایط رکود و تخفیف های قیمتی قرار دارد. در مهمترین رویداد هم، تصمیم اخیر بانک عامل بخش مسکن برای حذف اوراق تسهیلات مسکن از نیمی از وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن، به فرابورس برای اعمال این تصمیم در معاملات «گروه اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن» در بازار سرمایه، ابلاغ شده است. خبر مهم علاوه بر تاثیرگذاری بر اوراق تسه میتواند سیگنال مهمی به بازار مسکن هم ارسال کند.

بازار ارز دیجیتال | سرمایه گذاران خرد به دنبال انباشت بیت کوین

دیروز بازار ارزهای دیجیتالی روند صعودی داشتند. بیت کوین در روزی که گذشت بیش از ۴ درصد افزایش قیمت داشت. همچنین داده‌های تازه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد بازار با سرعت قابل‌توجهی در حال انباشت بیت کوین هستند. زمانی که بازارها مشتاقانه منتظر اخبار مربوط به سیاست های فدرال رزرو بودند، بیت کوین روند صعودی به خود گرفت.

بیت کوین (BTC) حدود 46هزار دلار پشتیبانی داشت و در تلاش است روند نزولی کوتاه مدت را معکوس کند. با این حال، به نظر می رسد صعود به سطح مقاومت 52هزار دلاری محدود می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید