توجه معامله گران بازار ارز به برجام؛

قیمت سکه 13 میلیونی شد/تداوم کاهش قیمت دلار

کدخبر: ۴۶۱۷۲۱
اقتصادنیوز :قیمت طلا و قیمت دلار متشکل در بازار امروز پایین رفت اما قیمت سکه توانست بار دیگر کانال 13 میلیون تومان را فتح کند.
قیمت سکه 13 میلیونی شد/تداوم  کاهش قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار متشکل  ارزی امروز  سه شنبه 23 آذر 1400 هم مانند روز گذشته شاهد کاهش قیمت دلار بود. دلار متشکل که روز گذشته با 27 هزار و 287 تومان بسته شده بود در بازار امروز 24 تومان دیگر پایین رفت و به 27 هزار و 263 تومان رسید. 

حمام خون در بازار رمزارزها/ انفجار دوج کوین در روز سقوط بازار!


در اکو ایران ببینید : آخرین خبر سال برای بازار ها


قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز چند ؟ 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه شنبه 23 آذر  اعلام شد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۹۲۶  (بیست و شش هزار و نهصد و بیست و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۴۷۰ (بیست و هفت هزار  وچهارصد و هفتاد تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۰,۳۴۶  (سی  هزار و سیصد و چهل و شش تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۹۵۹(سی  هزار و نهصد و پنجاه و نه تومان) است.

تداوم افت قیمت درهم دربازار 

قیمت درهم روز گذشته با کاهش 80 تومانی بروی 8 هزار و 150 تومان قرار گرفت. درهم در بازار امروز 20 تومان دیگر افت کرد و به 8 هزار و 130 تومان رسید. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 29 هزار و 861 تومان به دست می‌آمد. 

برگشت قیمت سکه  به کانال 13 میلیونی 

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز 5 دلار پایین رفت و با 1782 دلار بود. در بازار داخلی هم امروز قیمت طلا 18 عیار مانند قیمت اونس طلا نزولی بود. قیمت طلا 18 عیار امروز 3 هزار و 900 تومان پایین رفت و به 1 میلیون و 279 هزلار و 500 تومان رسید. قیمت سکه هم روز گذشته  95 هزار تومان ارزان شد و کانال 13 میلیون تومان را از دست داد. این فلز گران بهای داخلی امروز توانست کانال 13 میلیون تومان را پس بگیرد و 40 هزار تومان گران شود. قیمت سکه امروز 13 میلیون و 15 هزار تومان بود. 

تازه ترین اخبار برجام  مورد توجه معامله گران بازار ارز 

مذاکرات وین از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون در جریان است و با ورود هیات آمریکایی به وین در پایان روز یکشنبه انتظار است که روند گفت‌وگوها با جدیت و سرعت بیشتری پیش رود. پس از این مرحله که احتمالا به بعد از تعطیلات سال نو میلادی موکول خواهد شد، برای برطرف کردن اختلاف‌ها بر سر مواضع مذاکره خواهد شد. 

دیپلمات های اروپایی نیز گفته اند: تا این لحظه نتوانسته ایم به مذاکرات واقعی با ایران درباره موضوع هسته ای برسیم. زمان به سرعت در حال سپری شدن است. بدون پیشرفت در مذاکرات، توافق هسته ای خالی از محتوا خواهد بود. 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تازه ترین اظهار نظر خود درباره برجام گفت: آمریکا به رویکرد دیپلماتیک با ایران ادامه می‌دهد، زیرا این بهترین گزینه است. 

ما در حال گفتگو با شرکای خود برای بررسی موارد جایگزین درباره مقابله با ایران هستیم. زمان رو به پایان است و ایران وارد مذاکرات جدی درباره پرونده هسته ‎ای نشده است؛ این موضوع زمان را برای احیای توافق هسته ‎ای هدر می دهد.  

با این حال سه کشور اروپایی عضو برجام در پنجمین روز از مذاکرات وین، پس از دیدار با نماینده آمریکا در بیانیه‌ای مشترک، نقش مخرب ایالات متحده در بروز مشکلات کنونی اجرای برجام را نادیده گرفته و ادعا کردند که ایران مانع پیشرفت در مذاکرات احیای مفاد این توافق است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید