پیش بینی بازارها 22 آذر 1400

دلار عقب نشینی کرد، خودرو سکته /رکود ادامه دار در بازار مسکن

کدخبر: ۴۶۱۶۲۷
اقتصادنیوز: با سیگنال های دریافتی از وین، معامله گران خودرو در انتظارند و معامله گران دلار نیز درحال عقب گردند.
دلار عقب نشینی کرد، خودرو سکته /رکود ادامه دار در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها در حالی در دو روز متوالی شاهد عقب گرد قیمت ها هستند که خودرو در انتظار است و دلار در آستانه از دست دادن مرزهای فتح شده است.

بمب خبری برای رمزارز دوج کوین!

فروش فوق العاده سایپا+ قیمت خودروها

خبر مهم و سرنوشت ساز برای معامله گران ارزهای دیجیتال

نرخ جدید گوشت گوسفندی اعلام شد

 

بازار ارز | دلار بازگشت به عقب

معاملات ارز شاهد عقب گرد قیمت دلار است. قیمت ها از محدوده قبلی برگشتند.  با سیگنال های جدید از وین، خریداران به تدریج عقب نشستند و فروشندگان نیز وارد بازار شدند. البته درهم نیز در معاملات روز دوشنبه روندی کاهشی داشت که افت درهم در معاملات روز دوشنبه می تواند نشاندهنده این باشد که انتظارات افزایشی معامله‌گران بزرگ هم در مقطع فعلی کنترل شده است.

بازار سهام | مرزهای مقاومت جدید در بورس

شاخص کل بورس با از دست دادن کانال 1.3 میلیون واحد، حالا به دنبال تشکیل مرزهای جدید مقاومت در همان محدوده انتهایی کانال 1.2 میلیون واحد است اما شاخص های عملکردی روزانه بازار سهام در شرایطی که ارزش معاملات خرد بسیار پایین ارزیابی می شود، به نفع فروشندگان است. در مختصات کنونی بازار توان تقاضا محدود و با این وجود سمت تقاضا امیدوار به مقاومت است. 

بازار خودرو | خودرو سکته کرد

در بازار خودرو قیمت ها تابع مذاکرات برجامی وین و سیگنال های کاهشی در حالت ایستا در شرایط منتظرند. بازار فعلا تغییری نداشته و رشد قیمت ها متوقف شده، البته در بازار فعلا نه خریداری هست و نه فروشنده است. به نظر می رسد معاملات خودرو تا نتیجه اولیه از مذاکرات وین منتشر نشود، سیگنال تغییر ارسال نمی کند.

بازار مسکن | ابلاغیه وام مسکن 

در بازار مسکن تغییراتی که به صورت روزانه قابل رصد باشد، شکل نگرفته و البته بازار در یک دوره سیکل رکودی قرار دارد و بیشتر منتظر اثر سیاست های دولت در قبال تولید مسکن است. در تازه ترین رویداد اما براساس مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی بانک‌ها مکلف شدند سالانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان را به بخش مسکن اختصاص بدهند. به طور معمول بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله به این نحو است که برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت ماهانه ۷ میلیون تومان قسط توسط مشارکت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان واحدها پرداخت می‌شود

بازار ارز دیجیتال | گاو های بیت کوین در حالت تدافعی

دیروز قیمت بیت کوین به زیر  مرز 47 هزار دلاری سقوط کرد، طبق اخبار رسیده، بازار رمزارزها خود را برای نتایج جلسه FOMC این هفته آماده می‌کنند.

گاوهای بیت کوین (BTC) بار دیگر در حالت تدافعی قرار گرفتند، و قیمت را به زیر 47 هزار دلار رسید. تحلیلگران می گویند که عقب نشینی جزئی در بازارهای سهام و نشست آتی کمیته بازار باز فدرال‌رزرو (FOMC) دلایل اصلی عقب نشینی دیروز بوده است. برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است این نزول حتی به پایین‌تر از مرز  42هزار دلاری نیز برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید