خودرویی‌ها ، بازار سهام را سبز کردند؛

ثبت بیشترین رشد بورس در دو هفته اخیر

کدخبر: ۴۶۰۳۲۸
اقتصادنیوز: در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بیشترین رشد در 12 روز اخیر را پشت سر گذاشت.
ثبت بیشترین رشد بورس در دو هفته اخیر

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه، 17 آذر 1400، شاخص کل بورس پایتخت با صعود 11 هزار و 349 واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و 349 هزار واحد رسید. افزایش 11 هزار واحدی بیشترین میزان رشد شاخص در 12 روز کاری اخیر است.

شاخص هم وزن نیز رشد کرد و با افزایش 2 هزار و 444 واحدی در سطح 363 هزار و 586 واحدی ایستاد. 

هجوم خریداران ارز به غرب تهران/ در صرافی های سعادت آباد چه خبر است؟

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 73 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 176 واحد قرار گرفت. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «خودرو» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و «کگل»، «شفن» و «وکار» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شگویا» و «سمگا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «وهور» و «توسن» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، توسن و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» افزایش یافت. افزایش قیمت خودرو موجب رشد قیمت سهام شرکت‌های خودرویی شد، به طوری که قیمت سهام نماد خودرو (ایران خودرو) 7 درصد و قیمت سهام خساپا (سایپا) 4 درصد افزایش یافت. خبهمن، ورنا، خزامیا و خگستر نیز از دیگر نمادهای سبزپوش خودرویی بودند.  

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با رشد 62 درصدی به رقم 9 هزار و 960 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 856 میلیارد تومان بود که 9 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 310 میلیارد تومان رسید که 33 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید