رصد نیمروزی بازار ارز، طلا و سکه؛

آرامش نسبی بازار ارز در آستانه مذاکرات

کدخبر: ۴۶۰۳۱۹
اقتصادنیوز: قیمت طلا 18 عیار نیز امروز بر خلاف مسیر قیمت دلار و قیمت سکه پیش رفت. قیمت طلا امروز 4 هزار تومان بر ارزش خود افزود و با 1 میلیون و320 هزار و 600 تومان معامله شد.
آرامش نسبی بازار ارز در آستانه مذاکرات

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز امروز چهارشنبه 17 آذر 1400 شاهد  آرامش نسبی قیمت دلار و قیمت درهم بود. قیمت سکه نیز امروز وارد فاز نزولی شد.  قیمت دلار امروز  با 30 هزار و 650 تومان معامله شد. 

بازگشت خرس های بیت کوین/ رشد انفجاری رمزارز تزوس در روز سقوط بازار

 


 

قیمت درهم ثابت ماند

قیمت درهم امروز نسبت به روز گذشته ثابت بود.  قیمت درهم   دیروز 8 هزار و 460 تومان بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 31 هزار و 73 تومان به دست می‌آمد که نسبت به  قیمت دلار  153 تومان بالاتر بود. 

قیمت سکه نزولی شد

قیمت اونس طلا امروز بر روی ۱۷۸۷ دلار قرارگرفت. قیمت طلا 18 عیار نیز امروز بر خلاف مسیر قیمت دلار و قیمت سکه پیش رفت. قیمت طلا امروز 4 هزار تومان بر ارزش خود افزود و با 1 میلیون و320 هزار و 600 تومان معامله شد. قیمت سکه امروز نزولی شد. این فلز گران بهای داخلی امروز 75 هزار تومان ارزان شد و به  13 میلیون و 195  هزار تومان رسید. با احتساب قیمت 30 هزار و 650 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 894 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 2.33 درصد به دست می‌آمد.

طلا و سکه

نگاه معامله گران به دور جدید مذاکرات وین

با خبر  زمان آغاز دور جدید مذاکرات وین  معامله گران بازار ارز  بار دیگر با احتیاط   روانه بازار ارز شدند و اخبار برجام از نگاه  آنها دور نماند. معامله گران در انتظار  نتایج برجام هستند تا مسیر دقیق خود را پیدا کنند. 

 «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش از آغاز نشست‌های غیررسمی در وین اتریش برای از ادامه مذاکرات ایران و گروه1+4 خبر داد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «نشست‌های غیررسمی در راستای آماده سازی از سرگیری دور هفتم گفت‌وگوهای وین درباره برجام که پیشتر آغاز شده بود، از سر گرفته شد».

دستور فوری و مهم رئیسی درباره قیمت دلار

همچنین سید ابراهیم رئیس در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مشخص شدن دخالت‌ها و دسیسه‌های سودجویانه برای برهم زدن ثبات بازار ارز، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول همزمان با نظارت و کنترل بر بازار، با شناسایی دقیق عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز، با جدیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.رئیس جمهور انسجام و اقدام هماهنگ نهادهای مسئول را در مدیریت و ساماندهی بازار ارز ضروری دانست.

 

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید