عصر جدید هوش مصنوعی

رباتِ هنرمندی که شعر می‌گوید

کدخبر: ۴۵۹۱۳۵
در این گزارش اقتصادنیوز با رباتی آشنا شوید که می‌تواند شعر بنویسد و آثار هنری خلق کند.
رباتِ هنرمندی که شعر می‌گوید

به اقتصادنیوز، وقتی مردم به هوش مصنوعی فکر می‌کنند، تصاویری که اغلب به ذهن خطور می‌کند مربوط به ربات‌های شومی است که جهان‌های «نابودگر»، «آی، ربات»، «وست‌ورلد» و «بلید رانر» را در خود جای داده‌اند. برای سال‌ها، داستان‌های تخیلی به ما گفته‌اند که هوش مصنوعی اغلب برای شر استفاده می‌شود تا برای خیر.

اما چیزی که ما شاید ممکن است با هوش مصنوعی آن را تصور نکنیم ، هنر و شعر است. این همان چیزی است که  Ai-Da، یک ربات بسیار واقع گرایانه اختراع شده توسط آیدان ملر در آکسفورد، مرکز انگلستان، وقت خود را صرف آن کرده است.

فوری/ اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه جدید برای مردم

 Ai-Da اولین ربات هنرمند و انسان‌نمای فوق‌واقع‌گرای جهان است و روز جمعه شعری را که با استفاده از الگوریتم‌هایش در تجلیل از شاعر بزرگ ایتالیایی دانته سروده بود، اجرا کرد.

این شعرخوانی در موزه مشهور اشمولین دانشگاه آکسفورد به عنوان بخشی از نمایشگاهی به مناسبت هفتصدمین سالگرد مرگ دانته برگزار شد. شعر آی دا به عنوان پاسخی به حماسه شاعر «کمدی الهی» تولید شد - که آی دا به طور کامل  از الگوریتم های خود برای الهام گرفتن از الگوهای گفتاری دانته و با استفاده از بانک اطلاعاتی خود استفاده کرد.

ملر به CNN گفت: «پروژه Ai-Da برای پرداختن به بحث در مورد اخلاقیات توسعه بیشتر هوش مصنوعی برای تقلید از انسان و رفتار انسان ایجاد شد. بالاخره همه ما متوجه می شویم که فناوری تأثیر عمده ای بر تمام جنبه های زندگی دارد و ما به دنبال این هستیم که بفهمیم این فناوری چقدر می تواند انجام دهد و چه چیزی می تواند در مورد خودمان به ما بیاموزد.»

ربات

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید