صعود قیمت سکه در معاملات پشت خطی

ترمزگیر رشد قیمت سکه /شرط ورود خریداران به بازار

کدخبر: ۴۵۹۹۵۴
اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر مدار صعود قرار گرفت.
ترمزگیر رشد قیمت سکه /شرط ورود خریداران به بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه در ابتدای معاملات نقدی  روز گذشته 13 میلیون و 100 هزار تومان بود. این فلز گران بهای داخلی در ادامه روند بازار رشد کرد و در انتهای روز بر روی 13 میلیون و 230 هزار تومان قرار گرفت. 

سیگنال صعودی خالق بیت کوین به بازار

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه به اقشار آسیب پذیر

 

ترمزگیر قیمت سکه

 نوسان کاهشی و کمرنگ اونس طلا ترمزی برای رشد بیشتر سکه و مسکوکات طلا در بازار داخلی شد. از طرفی بالا نبودن ارزش ذاتی سکه یکی از مهم‌ترین عواملی است که سد راه بازیگران فلز گرانبهای داخلی شده است.

در واقع ارزش ذاتی سکه در محدوده 12‌میلیون و 900‌ هزار تومان قرار گرفته است که فاصله معنادار 350هزار تومانی با قیمت بازار را نشان می‌دهد.  چنین حبابی مانع آن می‌شود که بازیگران محتاط به راحتی در موقعیت خرید قرار گیرند.

در صورت ادامه رشد دلار و ورود به کانال ۳۱ هزار تومانی، ارزش ذاتی سکه می تواند به بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی نیز برود.

کاهش سطح تقاضا درکنار تغییرات اهرم‌های بازار طلا مهم‌ترین عاملی است که مانع از افزایش بهای سکه می‌شود. به این ترتیب سکه امامی روز گذشته در سطح 13‌میلیون و 270 هزار تومان معامله شد.

در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران قبمت سکه را برای امروز 16 آذر 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

صعود قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات نقدی شب گذشته برروی 13 میلیون و 260 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی یکشنبه شب 175 هزار تومان بالاتر بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی یکشنبه شب بر روی 13 میلیون و 85 هزار تومان قرار داشت. 

خریداران وارد بازار سکه می شوند؟

تحلیلگران بر این اعتقادند که اگر سکه بالای محدوده مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار می شوند و قیمت سکه را به بالای مرز ۱۴ میلیون تومان هدایت خواهند کرد.

اما برخی از معامله گران باور دارند  که با نزدیک شدن به دور دیگر مذاکرات هسته ای،‌ احتیاط در بازار بالا می رود و بخشی از معامله گران نیز از خریدهای پیشین سودگیری خواهد کرد. این موضوع می تواند سکه را به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی ببرد و حمایت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را مورد آزمون قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید