قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

بی‌تفاوتی قیمت طلا به نگرانی‌های اقتصاد جهانی

کدخبر: ۴۵۹۷۶۸
اقتصادنیوز: وضعیت بازار سهام نامساعد است و گزارش روز جمعه نشان می‌داد سرعت رشد اشتغال در ماه گذشته کاهش یافت، این عوامل به کمک طلا نیامدند، اما به نوعی افت قیمت رمزارزها را موجب شدند.
بی‌تفاوتی قیمت طلا به نگرانی‌های اقتصاد جهانی

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز جمعه در حوالی 1783 دلار قرار داشت. برخی تحلیل‌گران معتقد بودند با شیوع گونه جدید ویروس کرونا شانس طلا برای بازگشت به بالای مرز 1800 دلار افزایش یافت. اما قیمت فلز گرانبها تا حوالی ساعت 14 عصر به وقت ایران نتوانسته بود بالای این مرز قرار گیرد و در محدوده 1780 دلار نوسان می‌کرد. ناکامی قیمت طلا در بازگشت به بالای مرز 1800 دلار در حالی اتفاق افتاد که گزارش روز جمعه نشان می‌داد سرعت رشد اشتغال در ماه گذشته در آمریکا کاهش یافت. وضعیت بازار سهام و بازدهی اورق نیز مساعد نبود. این عوامل به کمک طلا نیامدند، اما به نوعی سقوط قیمت رمزارزها را موجب شدند.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 14 عصر به وقت ایران در حوالی 47 هزار و 717 دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین در حوالی 902 میلیارد دلار بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 4.7 درصد اختلاف داشتند.

غروب بیت کوین

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت و 7 روز گذشته کاهش یافت و عصر امروز روی 3 هزار و 983 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم 472 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 8 درصد گزارش می‌شد.

علت افت قیمت ارزهای دیجیتال چه بود

بیت کوین و اتریوم تنها ارزهای دیجیتالی نبودند که در 24 ساعت گذشته عملکرد ضعیفی داشتند و تغییرات قیمت عمده ارزهای دیجیتال مهم منفی بود. به اعتقاد تحلیل‌گران افت قیمت رمرزارزها به واسطه ترکیب دو عامل اتفاق افتاد. گونه جدید ویروس کرونا نگرانی‌هایی را در اقتصاد جهانی به وجود آورده و وضعیت بازار سهام نامساعد بود. بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا نیز کاهش یافته بود. گزارشی که در روز جمعه منتشر شد، نشان می‌داد سرعت رشد اشتغال در ماه گذشته کاهش یافته و نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصاد جهانی رشد کرده بود. همراه با این مسائل موجی از فروش در بازار ارزهای دیجیتال برای کسب سود به راه افتاد و قیمت ارزهای دیجیتال افت کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید