همه چیز تابع رفتار بورس بازان است

یکشنبه‌ی چالشی بورس /مسیر شاخص تغییر می کند؟

کدخبر: ۴۵۹۳۵۷
اقتصادنیوز: آیا بازار سهام در روز یکشنبه شاهد تغییر مسیر شاخص ها خواهد بود.
یکشنبه‌ی چالشی بورس /مسیر شاخص تغییر می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز نخست هفته با سیر نزولی شاخص ها همراه بود. برآیند نیروهای درونی بازار نشان می دهد که سمت عرضه همچنان از توان بالایی برخوردار است و می تواند در وضعیت تردید خریداران دوباره شاخص را یک پله دیگر در همان کانال 1.3 میلیون پایین آورد.

فوری/ حداقل حقوق سال 1401 کارمندان مشخص شد


در اکوایران ببینید؛

از دست رفتن نقطه های مقاومت شاخص اکنون وضعیت بازار را در شرایطی قرار داده که شکست دوباره این نقطه‌های مقاومتی محتمل است. با این وصف بازگشت شاخص از مسیر کنونی هم می تواند تابع مولفه‌هایی همچون رشد نرخ دلار، تغییر مسیر نرخ سود بانکی و از بین رفتن شدت اثر مربوط به سیگنال های منفی دور نخست مذاکرات وین، محتمل باشد.

با این وصف آنچه بازار را می‌تواند همچنان در شرایط نزولی قرار دهد، رفتارهای هیجانی بورس بازان است که البته در روزهای اخیر بیشترین وزنه اثرگذاری را داشته است.

با وجود جذابیت قیمت سهم ها برای خرید، اما حجم معاملات خُرد بازار سهام هر روز کمتر از روزها و ماه های قبل می شود؛ حتی روز گذشته ارزش معاملات خُرد سهام به زیر 3 هزار میلیارد تومان (همت) هم رسیده است. در مختصات کنونی بیشترین احتمال در بازار شرایط نزولی شاخص است.

نظرسنجی اقتصادنیوز: همه چیز تابع رفتار بورس بازان

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز گویای این است که معامله گران در روز یکشنبه می توانند شرایط را برای تغییر مسیر فعلی شاخص فراهم کنند و اجازه نزول بیشتر را ندهند، چرا که وزنه‌های اثرگذاری و سیگنال‌های مثبتی هم وجود دارد اما آنچه تحلیلگران و فعالان بورس روی آن تاکید دارند، موج هیجانی شکل گرفته در فضای سرمایه گذاری ایران است که نسبت به بازار سهام به شدت بی اعتماد شده و این را می توان در رفتارهای روزانه آنان در شرایط کنونی بازار مشاهده کرد.

الگوی رفتاری بورس بازان در ماه های اخیر نشان داده که هر زمان بازار در یک روند مثبت دنبال شده، یکشنبه ها برای بورس چالشی بوده اند، اما هر زمان بازار در سیکل منفی بوده، بورس در یکشنبه ها مسیر دیگری داشته است. البته بخش پایانی از گزاره های پاسخی تحلیلگران و فعالان بورس تنها یک خوانش غیرمستدل است و نمی تواند در قالب یک تحلیل قرار گیرد.

  • 1598357467_bourseforum_ir-sabzbourse
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید