گزارش اقتصادنیوز از معاملات امروز بازار ارزهای دیجیتال؛

سقوط تاریخی بیت کوین؛ شنبه سیاه بازار رمزارزها !

کدخبر: ۴۵۹۲۱۶
اقتصادنیوز: امروز طی شوکی ناگهانی و با سقوط سنگین 16 هزاردلاری بیت کوین یک سقوط آزاد را تجربه کرد. تحلیلگران بازار امروز را «شنبه سیاه» رمزارزها نامگذاری کرده اند چرا که اغلب رمزارزها امروز افت سنگینی را تجربه کردند.
سقوط تاریخی بیت کوین؛ شنبه سیاه بازار رمزارزها !

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین رمزارز برتر بازار که به تازگی خود را تا کانال 59000 دلاری بالا کشیده بود، طی شوکی ناگهانی و در کمتر از چند ساعت به 42 هزار دلارسقوط کرد و بیشتر از 16000 دلار ارزش خود را  از دست داد. این ریزش سنگین پایین‌ترین قیمت بیت کوین از اواخر سپتامبر ( اوایل مهر) تاکنون محسوب می شود. اگرچه بیت کوین تا حدودی خود را بازیابی کرده و به کانال 47 هزار دلاری رسید.


در اکوایران ببینید؛


سقوط تاریخی بیت کوین!

گفتنی است که از سال 2021  تاکنون پایین ترین رقمی که بیت کوین به ثبت رسانده است ، در 20 جولای( 29 تیرماه) بوده است که قیمت بیت کوین به 29 هزار و 800 هزار دلار رسید؛ این در حالی بود که بیت کوین 3 ماه پیش از آن از کانال 60 هزاردلاری عبور کرده بود، اما سقوط 16000 هزار دلاری بیت کوین طی 24 ساعت گذشته سقوطی تاریخی برای بیت کوین محسوب می شود و تاکنون  بازارز رمزارزها چنین سقوط سنگینی را به خود ندیده است.

قیمت بیت کوین در ساعت 16 به وقت ایران با افت 16 درصدی در 24 ساعت اخیر به 47 هزار و 300 دلار رسیده است. بیت کوین در مقیاس هفتگی نیزافت 13 درصدی را ثبت کرده است.

ارزش بازار بیت کوین که دیروز نزدیک به 1.1 تریلیون دلار بود، اکنون به زیر 900 میلیارد دلار سقوط کرده است.

«شنبه سیاه» بازار رمزارزها/ رمزگشایی از علت سقوط بیت کوین

 تحلیل‌گران بازار رمزارزها، با توجه به سقوط هولناک بازار امروز را «شنبه سیاه» نامیده‌اند. برخی از کارشناسان معتقدند کاهش بیکاری در آمریکا و بازگشت این نرخ به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، می‌تواند به بانک مرکزی این کشور کمک کند تا سریع‌تر سیاست‌های پولی خود را به حالت عادی بازگرداند و سرعت چاپ دلار را کمتر از قبل کند؛ اتفاقی که می‌تواند در نهایت باعث افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی و به‌دنبال آن کاهش قیمت بیت کوین و دیگر دارایی‌های پرخطر شود.

با وجود ریزش ارزش دلاری بیت کوین و ترسی که بازار را فراگرفته است، طبق معمول بسیاری از معامله‌گران از این اصلاح به‌عنوان فرصتی برای خرید در کف‌های قیمتی استفاده می‌کنند؛ همچنان که نجیب بوکلیه، رئیس‌جمهور السالوادور، که چند ماه پیش بیت کوین را به‌عنوان ارز قانونی این کشور معرفی کرده بود، در توییتر اعلام کرد که ۱۵۰ بیت کوین دیگر با قیمتی حدود 48 هزار و 700 دلار خریده است.نقشه بازارامروز

ریزش 15 درصدی قیمت اتریوم

اتریوم و دیگر آلت کوین های بازار هم به تبعیت از بیت کوین سقوط سنگینی را تجربه کردند. اتریوم از بالاترین قیمت روزانه خود در محدوده قیمتی 4670 دلار به 3500 دلار سقوط کرد . پس از این افت بزرگ،  زیر 3900 دلار متوقف شده با  14 درصد کاهش در 24 ساعت اخیر به 3949  دلار رسیده است.

سرخپوشی یکپارچه بازار رمزارزها

اغلب آلت کوین های بازار امروز سقوط سنگینی را تجربه کردند. بایننس کوین 14 درصد ، سولانا 20، کاردانو 20 ، ریپل 21 ، پولکادات 23 ، آوالانچ 20، ترا 18 ، دوج کوین 23 ، شیبا اینو 21 ، کرو 21 ، پالیگان 21  ، لایت کوین 27 درصد، یونی سواپ 25 درصد همگی افتی دورقمی را تجربه کردند ؛ اگرچه تقریبا آلت کوین‌های دارای سرمایه بازار کمتر ​​نیز وضعیت نامطلوب مشابهی دارند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال

به طور کلی در 24 ساعت گذشته 210 میلیارد در بازار رمزارزها پول جابه جا شده و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال هم امروز از بالای 2.6 تریلیون دلار با افت 17 درصدی به حدود 2.2  تریلیون دلار کاهش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید