سایه «شنبه سیاه» رمزارزها بر سر بازار ارز

صعود همزمان قیمت دلار، درهم و سکه

کدخبر: ۴۵۹۱۳۷
اقتصادنیوز: قیمت سکه امروز همپای دلار حرکتی صعودی را تجربه کرد تا اولین شوک های برجامی به بازار وارد شود.
صعود همزمان قیمت دلار، درهم و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، ساعاتی پس از پایان دور هفتم مذاکرات وین، قیمت دلار  در بازار ارز امروز با 600 تومان افزایش به 29 هزار و 950  تومان رسید و در مقاطعی حتی تا مرز 30 هزار تومان نیز پیش رفت. کاهش عرضه دلار در هفته گذشته نیز در روند صعودی دلار تاثیرگذار بود.

طبق اعلام کانال های تلگرامی قیمت دلار حتی امروز از مرز 30 هزار تومان هم عبور کرده و با 30 هزار و 120 تومان معامله شد. 

رفتار نوسانی قیمت دلار در این روزها تشدید شده و ریسک معامله در بازار دلار زیاد شده است. فعالیت نوسان‌گیران و سوداگران در بازار ارز نیز باعث شده است، کنترل نوسانات قیمت دلار دشوار شود و اقدامات اخیر بانک مرکزی چندان موثر واقع نشود.

قیمت درهم  بالای مرز حساس قرار گرفت

در بازار امروز، قیمت درهم با افزایش قیمت دلار گران شد. قیمت درهم  عصر روز پنجشنبه زیر مرز 8 هزار تومان بود و با 7 هزار و 970 تومان معامله شد اما در بازار ارز امروز 250 تومان بالا رفت و با 8 هزار و 220 تومان خرید و فروش شد. 

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزارو 192 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  تفاوت چندانی ندارد. 

قیمت دلار ، قیمت سکه و طلا را بالا برد

قیمت  اونس طلا در بازار جهانی  امروز با قیمت ۱۷۸۳ دلار معامله شد. در بازار داخلی هم قیمت طلا امروز نسبت به روز پنجشنبه  36 هزار و 700 تومان رشد کرد و به 1 میلیون و259 هزار و 600 تومان رسید.

قیمت سکه هم امروز 12 میلیون و995 هزار تومان بود. با احتساب قیمت 30 هزار تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 593 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 3.19 درصد به دست می‌آمد.

سایه ارزهای دیجیتال در بازار ارز تهران

امروز در کنار اخبار برجام ، خبرهای مرتبط با بازار ارز های دیجیتال هم در کانال های تلگرامی قیمت دلار برجسته شد. 

 امروز قیمت بیت کوین طی یک شوک ناگهانی در کمتر از چند ساعت از مرز ۵۸,۰۰۰ دلار به زیر ۴۲,۰۰۰ دلار سقوط کرد و با کمی احیا به محدود ۴۷,۰۰۰ دلار بازگشت.اتریوم و دیگر آلت کوین‌های بازار هم مانند بیت کوین درگیر سقوط آزاد شدند تا روز عجیب بازار ارزهای دیجیتال تکمیل شود.

در میان آلت کوین‌های مطرح، قیمت اتر ۱۷‌درصد، بایننس کوین ۱۹‌درصد، پولکادات ۲۲‌درصد، کاردانو ۲۳‌درصد و ریپل ۲۶‌درصد سقوط کرد. تحلیل‌گران امروز را «شنبه سیاه» نامیده‌اند و هنوز به علتی برای چنین سقوطی اشاره نشده است

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید