صعود قیمت درهم در معاملات پشت خطی؛

پیشروی قیمت دلار به سمت 30 هزار تومان

کدخبر: ۴۵۹۰۵۷
اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته گران شد.
پیشروی قیمت دلار به سمت 30 هزار تومان

به گزارش اقتصادنیوز ،  هفته گذشته بازار ارز تهران در تصرف اخبار برجام بود و اخبار ضد و نقیض  باعث افزایش قیمت دلار شد. قیمت دلار که در معاملات نقدی روز پنجشنبه  تا محدوده 29 هزار و 350 تومان پیشروی کرده بود در معاملات پشت خطی شب گذشته گرانتر شد. اما پیش بینی ها از قیمت دلار امروز چه می گویند؟

هفته حساس برای قیمت دلار 

 با آشکار شدن نتایج مذاکرات برجام ، شروع بازار در هفته جاری برای معامله‌گران بسیار اهمیت خواهد داشت. برخی فعالان اعتقاد دارند که کاهش سرعت رشد اسکناس آمریکایی در هفته گذشته نشان‌دهنده آن است که خریداران در حال خروج از بازار هستند. این در حالی است که دسته دیگری باور دارند بازار به خاطر قرار گرفتن در دوران مذاکرات هسته‌ای با احتیاط بازیگران ارزی مواجه شده و با آشکار شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای، سطح خرید و فروش‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

از نگاه برخی فعالان، در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد، فروش‌های ارزی افزایش پیدا خواهد کرد.  تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که اسکناس آمریکایی بالای محدوده 29 هزار و 500 تومان تثبیت شود، شانس رشد این ارز تا محدوده 29 هزار و 800 تومان وجود خواهد داشت.

اخبار برجام در بازار ارز تهران

شب گذشته اخبار برجام بار دیگر در کانال های تلگرامی قیمت دلار برجسته شد. خبرنگار روزنامه وا‌ل‌استریت ژورنال خبر داد که دیپلمات‌های ارشد سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) مدعی شده‌اند که پیشنهادهای ایران با برجام مغایر بوده است.این دیپلمات‌ها مدعی شدند که پیشنهادهای ایران در این نشست، با متن مذاکره شده در شش دور قبلی مذاکرات وین تغییر داشته و باعث ایجاد نگرانی و ناامیدی شده است. 

معامله گران با برجسته کردن این خبر  از مذاکرات هسته‌ای  به دنبال این بودند که احتمال توافق هسته‌ای چندان زیاد نیست. در کنار این خبر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز (جمعه)، پس از هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران، ادعا کرد که تهران با پیشنهاد‌های سازنده به وین نیامده است. 

پیش بینی  قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت دلار  بر روی 29 هزار و  630 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت چهارشنبه شب 500 تومان بالا رفته بود. چهارشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 29 هزار و  130 تومان قرار داشت.  

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  شنبه 13 آذر  1400  گران می شود. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته 8 هزار و 120 تومان اعلام شد. این قیمت نسبت به معاملات نقدی روز پنجشنبه 150تومان افزایش یافته بود. 

قیمت طلایی درهم  شب گذشته بر روی 8 هزارو 50 تومان قرار گرفت که نسبت معاملات نقدی روز پنحشنبه  گذشته بالاتر  بود. . معامله گران قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  را صعودی پیش بینی کرده اند. معامله گران معتقدند تا زمانی که قیمت درهم  بالای این عدد باشد رسیدن آن به 8 هزار و 300 تومان هم محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 29 هزارو  780  تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  چهارشنبه شب گذشته   480 تومان بالاتر بود. این بدین معناست که معامله گران  فردایی بازار ارز امروز شنبه 13  آذر  1400 را صعودی پیش بینی کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید