دومین روز نزول شاخص کل بورس؛

ریزش نماگرهای بورس /وبملت در صدر بازار نشست

کدخبر: ۴۵۸۲۶۰
اقتصادنیوز: در روز افول شاخص‌های بازار سهام، سهام بانک ملت (وبملت) پرتراکنش‌ترین نماد بازار بود و بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت.
ریزش نماگرهای بورس /وبملت در صدر بازار نشست

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز گذشته 6 هزار و 845 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 357 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش هزار و 680 واحدی در سطح 372 هزار و 494 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 43 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 460 واحد قرار گرفت. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فارس»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد بانکی «وبملت»، «وتجارت» و «وبصادر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «سمگا»، «فرابورس» و «آریا» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «غصینو» و «کزغال» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس وبملت صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 86 درصدی به رقم 5 هزار و 134 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه  646 میلیارد تومان بود که 13 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

روز اول مذاکرات؛ خوش‌بینی، مثبت و البته طولانی!/در اکوایران ببینید:

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 0.4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 524 میلیارد تومان رسید که 69 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید