پیش بینی بازارها 9 آذر 1400

رفتار دوگانه در بازار خودرو /بازار رمزارزها جان گرفت

کدخبر: ۴۵۸۱۴۹
اقتصادنیوز: بازارها همچنان با سیگنال گیری از مذاکرات برجامی وین، نتایج پایانی مذاکرات را دنبال می کنند. دلار فعلا در همان کانال 29 هزار تومان روبه جلو حرکت می کند.
رفتار دوگانه در بازار خودرو /بازار رمزارزها جان گرفت

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز روز دوشنبه با حرکت رو به جلو در کانال 29.5 هزار تومان دنبال شد. معامله گران تا قبل از آغاز مذاکرات برجامی وین قیمت دلار را به سمت جلو حرکت دادند. قیمت دلار در همان کانال ممکن است در صورت تداوم این وضعیت تثبیت شود.

حرکت معامله گران در روزهای گذشته در بازار ارز، چند گام به جلو و یک گام به عقب بوده که همین مسئله حرکت روبه جلو در ثبت کانال های بعدی قیمتی را هم تسهیل کرده است.


بازار سهام | پیکان روبه جلوی شاخص

در بازار سهام، هم سمت تقاضا و هم سمت عرضه از شانس برابر برخوردارند و در سه روز ابتدایی هفته جاری، شاخص به واسطه همین وضعیت، در یک نوسان محدوده دنبال شد. البته با سیگنال های مثبت از وین و تثبیت قیمت دلار در کانال 29 هزار تومان، ممکن است پیکان شاخص روبه جلو باشد اما فعلا احتمال تداوم نوسانات محتمل تر است.

بازار خودرو | انتظار و نگران

درحالی که در بازار خودرو ، سایپا در برخی محصولات روند روبه رشد قیمتی و در برخی محصولات بدون تغییر  قیمت بودند که محصولات ایران خودرو با رشد قیمت مواجه شدند. گرای مذاکرات وین و نبود چشم انداز روشن از صنعت خودرو و البته انتشار برخی اخبار همچون تعطیلی کارخانه ایران خودرو تبریز در برابر دیگر اخبار مربوط به جلسه ستاد تنظیم بازار در روز چهارشنبه، بازار را در شرایط نگران کننده قرار داده است. از یکسو انتظار و از سوی دیگر عدم چشم انداز روشن، بازار را همچنان نگران نگه داشته است. 

بازار مسکن | دومین ماه پاییزی مسکن

‌ بررسی تحولات بازار مسکن تهران در آبان ۱۴۰۰ میانگین قیمت مسکن تهران با رشد آرام و متوالی در ماه‌های اخیر از ۳۲ میلیون تومان گذشته اما همچنان تورم این بازار کمتر از تورم مصرف‌کننده است و به‌نوعی فرایند تخلیه حباب قیمتی در این بازار باوجود صعودی بودن نرخ‌ها ادامه دارد. وضعیت ثبات قیمت در بازار مسکن در نیمه دوم سال ادامه دارد و دومین ماه پاییزی نیز با ثبات قیمت در هفت منطقه پایتخت همراه با کاهش نرخ‌ها در دو منطقه شهری به ثبت رسید.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین بازگشت

 بیت کوین که در چند روز گذشته به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون افت شدیدی را تجربه کرده بود، خود را بازیابی کرده و دیروز عصر با جهشی فوق العاده به کانال 58 هزار دلاری صعود کرد.. تحلیلگران بازار معتقدند که با این جهش سریع مسیر بیت کوین برای صعود به ابرکانال 60 هزار دلاری هموار شده است. اتریوم رمزارز دوم بازار نیز در محدوده 4336 دلاری معامله شد و  رشد 6 درصدی در 24 ساعت گذشته و رشد 3 درصدی را در مقیاس هفتگی ثبت کرد.

 

  • Hotel-Revenue-Forecast
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید