گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

کاهش آهنگ خروج پول از بورس تهران

کدخبر: ۴۵۸۱۰۰
اقتصادنیوز: امروز 8 آذر 1400 معاملات بازار سهام در نوسان محدودی دنبال شد، این در حالی بود که از آهنگ تشکیل صف های فروش کاسته شد.
کاهش آهنگ خروج پول از بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بورس تهران در نوسان منفی دنبال شد. شاخص کل بورس با کاهش 4.1 هزار واحد (معادل 0.31 درصد) در نقطه 1.363 میلیون واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با 0.2 درصد در نقطه 374.1 هزار واحد ایستاد. ارزش کل معاملات با 37.2 هزار میلیارد تومان روبه رو شد. این در حالی است که سهم معاملات خُرد سهام 3.4 هزار میلیارد تومان برآورد شد. البته تراز پول حقیقی ها امروز منفی شد؛ بدین ترتیب 107.3 میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج شد و 23.4 میلیارد تومان نیز از صندوق های با درآمد ثابت خارج شد.

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان دنبال شد؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 14.5 میلیارد تومان سرانه فروش حقیقی ها 14.9 میلیارد تومان برآورد شد. ارزش اولیه صف های خرید هم از 382.9 میلیارد تومان به 210.7 میلیارد تومان کاهش یافت. این در حالی بود که ارزش اولیه صف های فروش از 230.3 میلیارد تومان به 462.1 میلیارد تومان رسید. اگرچه ارزش صف های خرید   امروز هم کاهشی بود اما شدت این روند کاهشی نسبت به روز قبل آهنگ کندتری داشت.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها برای وگردش با 131.8 میلیارد تومان بود که در چند روز گذشته وضعیت بی سابقه ای داشت. نوری با 12.8 میلیارد تومان  و مبین با 8.6 میلیارد تومان در صدر ورودی پول حقیقی ها قرارداشت. در این میان فسبزورا با 18.9 میلیارد تومان نیز درصدر خروجی ها قرار داشت. سمگا با 18.8 میلیارد تومان نیز شاهد بیشترین خروج پول حقیقی ها بود. شکلر با 12.2 میلیارد تومان و شستا با 12.1 میلیارد تومان نیز در صدر خروجی ها قرار داشت.  

حقوقی ها هم در موقعیت خرید، نماد بانکی ها همچون وبملت و وپارس را به علاوه ملت، شبندر و شستا در سبد خرید قرار دادند و البته حقوقی ها اخابر را در موقعیت فروش قرار دادند.

بیشترین بازدهی در معاملات امروز را غبهنوش با 5 درصد به ثبت رساند.در فرابورس هم دو نماد حسیر و غگلپا با 5 درصد بیشترین بازدهی را در فرابورس به ثبت رساند.دروز با 4.81 درصد کمترین کاهش قیمت را در بورس به ثبت رساند. البته کشرق با 4.92 درصد کمترین کاهش قیمت را در فرابورس تجربه کرد.

بیشترین حجم معاملات امروز بورس را خودرویی ها (خبهمن و خگستر) و فاذر به ثبت رساندند. این در حالی است که کچاد، فارس، فولاد، کگل و شستا با بیشترین کاهش ارزش بازار در بورس روبه رو بود که بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس داشتند. در فرابورس هم سمگا و کرمان و لشرق با بیشترین حجم معاملات روبه رو بودند و این در حالی بود که مارونف غصینو، فرابورس و ومهان با بیشترین کاهش ارزش بازار در فرابورس روبه رو بود که بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص فرابورس داشتند. بیشترین حجم به شناوری برای تابا با 11.1 درصد و زکشت با 10.6 درصد بود.

  • 1598357467_bourseforum_ir-sabzbourse
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید