قیمت درهم کانال عوض کرد

افزایش قیمت دلار و سکه چندساعت مانده‌به‌مذاکرات

کدخبر: ۴۵۷۹۵۸
بازار ارز و طلای تهران امروز دوشنبه 8 آذر 1400 با شنیدن تیک تاک ساعت برجام شاهد صعود قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه بود.
افزایش قیمت دلار و سکه چندساعت مانده‌به‌مذاکرات

به گزارش اقتصادنیوز ، شماره معکوس برای آغاز مذاکرات احیای برجام در دولت رئیسی و بایدن  به صدا در آمده است. 

بازار ارز  و طلای تهران با شنیدن تیک تاک ساعت برجام واکنش صعودی به خود گرفته است.  در بازار امروز 8 آذر 1400 قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بر مدار افزایش قرار گرفتند. 

  قیمت دلار آمریکا در معاملات نقدی بازار امروز دوشنبه 8 آذر 1400  بر روی 29 هزار و 510 تومان قرار گرفت. افزایش قیمت دلار در حالی اتفاق افتاده است که قیمت درهم  نیز امروز وارد کانال 8 هزار تومان شد. 

قیمت درهم  کانال عوض کرد

قیمت درهم روز گذشته بر روی 7 هزار و 990 تومان ایستاد. قیمت درهم امروز با افزایش 60 تومانی از  کانال 8 هزار تومان عبور کرد و توانست خود را به 8 هزار و 50 تومان برساند.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 29 هزارو 567 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار 57 تومان بالا تر بود.  

قیمت سکه و طلا صعودی شد

قیمت طلا در بازار  جهانی طلا  امروز اندکی رشد کرد و با 1794 دلار به فروش رسید. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا و  قیمت سکه در واکنش به افزایش قیمت دلار وارد فاز صعودی شدند. 

قیمت طلا امروز نسبت به روز گذشته 11 هزار و 400 تومان بالا رفت و با 1 میلیون و 269 هزار و 800 تومان خرید و فروش شد. قیمت سکه هم امروز 105 هزار تومان گران شد و به 12 میلیون و 700 هزار تومان رسید. با احتساب قیمت 29 هزار 510 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 463 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 1.09 درصد به دست می‌آمد. 

تاثیر طولانی شدن مذاکرت بر بازار دلار

اظهار نظر برخی دیپلمات‌های اروپایی حاکی از آن است که هنوز زمان برای رسیدن به توافق با ایران وجود دارد و ممکن است مذاکرات احیای برجام تا پایان سال میلادی آتی طول بکشد. اگر این مسئله درست باشد و مذاکراتی طولانی پیش رو باشد، احتمالا بازار ارز روزهای پرتلاطمی را پیش رو خواهد داشت. این مسئله چندان مطلوب نیست و بازار پرنوسان به طور کلی انتقال منابع به جیب نوسان‌گیران را به دنبال دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید