پیش بینی بازارها 9 آذر 1400

شوک اومیکرون به بیت کوین /بازارها منتظر مذاکرات

کدخبر: ۴۵۷۸۸۵
اقتصادنیوز: بیشتر بازارها منتظر نتایج اولیه از مذاکرات امروز برجامی در وین هستند.
شوک اومیکرون به بیت کوین /بازارها منتظر مذاکرات

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در معاملات دیروز در همان کانال 29 هزار تومان ماند اما روبه جلو دنبال شد. به نظر میرسد صف شکنی معاملات بازار ارز ناشی از ابلاغیه بانک مرکزی از شیب تند حرکت دلار گرفته باشد اما همچنان بازار منتظر نتایج اولیه جلسه امروز عصر مذاکرات برجامی وین است که در هر صورت می تواند واکنش های متفاوتی در پایان روز معاملاتی داشته باشد.

با توجه به جلسه عصر امروز کمیسیون مشترک برجام، احتمالا بازار هر آن منتظر اخبار لحظه ای خواهد بود که اثر هر یک از این اخبار میتواند جهت بازار را هم تغییر دهد.

بازار سهام | عرضه و تقاضا در شرایط برابر

در بازار سهام شاخص همچنان در کانال 1.3 میلیون واحد دنبال می شود. این در حالی است که روز یکشنبه بازار در مسیر تعادلی گام برداشت. شرایط برابر عرضه و تقاضا، مسیر معاملات امروز را با توجه به رفتار هیجانی بورس بازان سخت کرده است اما در صورت سیگنال گیری سهام از دلار، بازار شاهد تحرکات جدیدی در سمت تقاضا خواهد بود. هر چند که کامودیتی ها هم می تواند اهرم اثرگذار دیگری در بازار باشد.  

بازار خودرو | رفتار متفاوت خودروسازان در بازار

قیمت محصولات تولیدی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا احتمالا چهارشنبه هفته جاری تعیین تکلیف خواهد شد. البته معاملات خودرو اگرچه با دلار سعی کرده همخوانی داشته باشد، اما روز گذشته معاملات محصولات ایران خودرو همسو با تحرکات دلار با افزایش قیمت مواجه شد اما قیمت محصولات سایپا برخلاف رقیب دیرینه اش بدون تغییر قیمت دنبال شد. فعلا بازار علاوه بر اینکه از دلار سیگنال می گیرد اما مسیر قیمت خودرویی ها متاثر از دلار است.

بازار مسکن | گزارش بانک مرکزی از مسکن

رشد قیمت مسکن در 12 ماه منتهی به آبان ماه امسال 17.7 درصد بود که نسبت به 12 ماه منتهی به آبان ماه 99 که معادل 118.2 درصد رشد داشت، نشان دهنده سیر نزولی کاهش تورم در بخش مسکن است. همچنین تورم بازار اجاره که در فروردین با اختلاف عقب از بازار فروش بود، از نیمه تابستان روند معکوس به خود می گیرد و از بازار فروش پیشی می گیرد.

در همین حال گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه  امسال براساس اعلام بانک مرکزی نشان میدهد، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران در آبان ماه سال جاری ۳۲۰.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۷.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۳۳.۵ و ۶۳.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

بازار ارز دیجیتال: اثر شوک بر رمز ارزها

تمدید دوره ریاست جروم پائول بر فدرال رزرو از عدم اطمینان بازار کاست و قیمت طلا را پایین کشید، اما شیوع کرونا اومیکرون می‌تواند تورم ناشی از محدودیت‌های سمت عرضه را تشدید کند و قیمت طلا را افزایش دهد.

پس از آنکه بیت کوین تحت تاثیر خبر کشف سویه جدید ویروس کرونا در عرض ۲۴ ساعت سقوطی 6 هزار دلاری را تجربه کرد، به نظر می رسد که بازار همچنان در شوک ریزش روزهای اخیر است و نتوانسته است به مسیر صعودی بازگردد. در حال حاضر بیت کوین حدود ۵۴ هزار دلار معامله می‌شود و قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته نوسان قابل‌توجهی نداشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید